(Bocs a hülye szóviccért, de nem tudtam kihagyni. 🙂 )
Néhány hete a Facebookon találkoztam egy bejegyzéssel a hírfolyamomban (természetesen hirdetés volt), aminek Great Wall Marathon volt a címsorában. A bejegyzés egy nagyon izgalmas dologról szólt: Kínában, a Nagy falon és környékén rendezett 42 kilométeres futóversenyről.
Azóta több online felületen is találkoztam a hirdetéseikkel, még YouTube videós reklám formájában is.
Mivel úgy tűnik, nagyon ügyesen építi egy folyamatba a különböző online felületeket a szervező csapat, arra gondoltam nézzük végig, mit tanulhatunk belőle!
1. Először egy Facebook hirdetéssel találkoztam, amit valószínűleg érdeklődés alapon adtak fel.
Egyszerűen bekattintották, hogy azoknak jelenjen meg a hirdetés, akiket érdekel a maraton mint téma. Persze célozhattak akár bonyolultabban is. Pl. Maraton téma + korcsoport, de ez végeredményben lényegtelen.
2. A hirdetés egy weboldalra vitt, amelyik bemutatja a versenyt, a szálláslehetőségeket, és persze ajánlatot is tett.
Ezen a weblapon épült egy vagy több remarketing lista.
3. A Facebookon többször megjelent már a rendezvény hirdetése, aminek a célzása már nyugodtan lehetett remarketing alapú is. (Egyelőre csak FBX, de hamarosan a web audience technikát is lehet ilyenre használni.)
4. Egyszer csak egy YouTube videó előtt jelent meg a versenyt reklámozó film.
Egy majdnem két perces hangulatos, kedvcsináló klip, tájképekkel, futókkal, véleményekkel. Olyan, ami hiába hosszú, szívesen néztem végig, mert élményt adott.
Igen, ez az a hirdetés formátum, amit alapból utálnak az emberek. Kivéve, ha jó a hirdetés, jó a videó. Be kell valljam, örömmel néztem végig a két perces hirdetést.
5. Ha rákeresek a “marathon” szóra a Google-ben, természetesen akkor is a Great Wall Marathon AdWords hirdetése fogad az organikus találatok fölött.
6. A verseny jelen van Facebookon, és van YouTube csatornájuk is.
Egyszerű folyamatok, mindenki számára elérhető megoldások, amiket okosan építenek egymásra, de valljuk be, semmi átütő nincs benne, még is eléri, és egyre jobban bevonja a célcsoportot.
Ráadásul ez egy hosszú távú marketing folyamat.
Ugyanis még soha nem jutott eszembe, hogy kellene futni egy maratont a Nagy Falon.
Most már azonban képbe van, és remélem, hogy néhány éven belül sikerül teljesíteni ezt a kihívást is. 🙂