Nem a tartalom a király. Boggie klippje is ezt mutatja

A tartalom a király mondás nagyjából egyidős az online marketing tudatos használatával.
Szinte minden webes képzés így kezdődik, és ez szerepel legtöbbször a szakirodalomban alapszabályként.
Ennek ellenére ez a mondat nem igaz.

Hogy mennyire, azt gyönyörűen mutatja be Csemer Boglárka (Boggie), az „élőben photoshopolós” klipjének esete. (Ami szerintem remek.)
Itt elolvashatjátok a sztorit, itt pedig egy kis elemzést a siker okáról. Egy fontos részletet kiemelnék:

„Liter Zsófi, a MOME diákja kiküldött nagyjából ötven emailt híres nemzetközi blogoknak. Az ő feladata volt, hogy adjon egy kis lendületet a Parfüm terjedésének, ami december közepén jelent meg, de még a magyar médiát sem rázta meg túlságosan.”

Vagyis mi történt?
Készítettek egy remek klippet az alkotók. Egy remek tartalmat, amit felraktak a Vimeora és a YouTube-ra.
Ha a jó tartalom önmagában elég lenne, akkor ez már egyenes út lenne a sikerhez, másnap ezrek nézték volna meg. De nem elég.
A siker csak egy hónappal később jött, amikor kiküldtek 50 levelet nemzetközi blogoknak, hogy felhívják a figyelmüket a klipre.

Az úthenger csak azután indult be, hogy a Gizmodo és a Kotaku felrakta a klippet. Így kezdett el terjedni nemzetközi szinten, és így érte el a milliós nézettséget.

A jó tartalom kevés.
Ahogy középiskolás matematika tanárom mondaná: szükséges de nem elégséges feltétel.

Lejátszási statisztikák. Fent a YouTube, lent a Vimeo.
Lejátszási statisztikák. Fent a YouTube, lent a Vimeo.

Nem kérdés: kell a jó tartalom. Sőt, nem is jó tartalom kell, hanem olyan, ami valamilyen élményt és/vagy értéket ad. Ez fontos, nem szabad elfelejteni, De azt sem, hogy ez önmagában nem elég.
Ahhoz, hogy egy jó tartalom valóban elérje a hatást kell egy erős terjesztői hálózat, és még pár dolog, például a jó kontextus.

Ezt csak azért kell tisztázni, mert nagyon sok cég gondolja azt, hogy ő mindent megtett a sikerét a Facebook bejegyzésekkel, a YouTube-ra kerülő videóival, a jó tartalommal rendelkező weboldalával.

Nos nem. Ezek mellé még legalább egy dolog kell. Az, hogy ezt a jó tartalmat el tudd juttatni a célcsoport eléggé nagy részéhez. Mert ha sikerül elterjesztened, akkor onnantól működni fog a tartalom.
Ha nem, akkor csak ücsörög a weboldaladon a Youtube csatornádban, vagy a Facebook oldalad mélyén, és várja, hogy valaki felfedezze végre.

De senki nem fogja. Legalább is óriási szerencse, vagy tudatos terjesztés nélkül senki.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük