A Facebook hirdetés létrehozó felület változott. A rajongó gyűjtő hirdetéseket érintő főbb újdonságokat már összeírtam itt, de van egy-két dolog, amire fontos odafigyelni.
A Facebook ugyanis igyekszik megkönnyíteni a dolgunkat, arra próbál rávenni a hirdetés létrehozása közben, hogy nagy méretű képeket töltsünk fel, ezek ugyanis a hírfolyamban is látványos méretben jelennek meg.
Egyszerűbb, gyorsabb, de áldozattal jár, ha ezt az utat követjük. Az áldozat a hirdetéseknél pedig pénzbe kerül.
A gond ilyenkor az, hogy ugyanazok a képek jelennek meg mindenhol. Viszont minden felületre más szabályok vonatkoznak, és más lehetőségek segítenek a jó eredmény elérésében.
Éppen ezért, érdemes néhány praktikus dolgot betartani, ha hatékony hirdetéseket szeretnénk:
- A hirdetésekhez tartozó képeket mindig az adott felülethez (hírfolyam vagy jobb oldali hasáb) optimalizáljuk
- A hírfolyamban megjelenő hirdetést és a jobb oldali felületen megjelenő hirdetést külön-külön hozzuk létre.
Persze ez többlet munkát jelent, ezért elmondom miért fontos ez.
- A hírfolyamban használt képeknél maximum 20% szöveget használhatunk, viszont a jobb oldali hasábban használt képeknél a szöveg mérete nincs korlátozva.
- A hírfolyamban használt képekhez a Facebook a 600 x 225 pixeles méretet javasolja, aminek a méretaránya 8:3. Ezzel szemben a jobb oldali hasábban megjelenő hirdetéseknél a képek 100×72 pixeles méretben jelennek meg. Itt a képarány 1.39:1.
Vagyis ha ugyanazt a képet használjuk, akkor két rossz közül választhatunk:
- Nagy méretben készítjük el a képet, hogy megjelenjen a hírfolyamban, aminek köszönhetően csak 20%-nál kevesebb szöveget használhatunk, így viszont a jobb oldali hasábnál értelmezhetetlen lesz a szöveg.
- Csak egy képet töltünk fel szöveg nélkül, ami mindegyik felületen nagyjából jól fog megjelenni, de így kihagyjuk a szövegbe írt kép motiváló erejét, ezzel csökkentve a hatékonyságot.
Lássuk példákon keresztül!
Feltöltök 3 darab különböző méretű és arányú képet a hirdetésekhez.
Kettő kicsi lesz ahhoz, hogy nagy méretben megjelenjen a hírfolyamban, az egyik viszont szép nagy.
Most nézzük meg, melyik képpel milyen hirdetések jönnek létre!
A hírfolyamban a két kicsi kép kicsi méretben jelenik meg, de mivel az egyikben túl sok a szöveg, ezt valószínűleg vissza fogja utasítani a Facebook. A harmadik kép szép nagy és jól értelmezhető (bár a méretaránya nem tökéletes).
A jobb oldali hasábban a két kicsi kép most tökéletes, de a nagy képen már nem lehet elolvasni a szöveget.
Megoldás: a kicsi képeket csak a jobb oldali felületen használjuk, a nagy képet csak a hírfolyamban.
Ehhez viszont két hirdetést kell létrehozni.
Persze fontos tudni, hogy a hírfolyamban valószínűleg még a kicsi méretű képpel is jók lesznek az átkattintási arányok, de fontos tudni, hogy a kicsi képet tartalmazó link (a hirdetés) el fog veszni a sok nagy kép között, ezért érdemes optimalizálni (illetve tesztelni természetesen).
Nektek milyen tapasztalatotok van Facebook hirdetéseknél használt képekhez?
Osszátok meg velünk a hozzászólások között, ha pedig tetszett a cikk, nyomjatok egy lájkot és egy pluszegyet! 😉