A Facebook kommunikáció csodákra képes. :-)

9 tipp: hogyan aktivizáld a Facebook oldalad kommunikációval?

A Facebook kommunikáció csodákra képes. :-)
A kommunikáció csodákra képes. 🙂

A Facebook oldalak kezelésének egyik nagy feladata az, hogyan gyűjtsünk rajongói tábort, a másik pedig az, hogyan aktivizáljuk őket.
A rajongótábor gyűjtéshez itt találsz 9 módszert, ebben a cikkben pedig az aktivizálásról lesz szó, amihez Amy Potterfield prezentációját vettem alapul, bár sok helyen finomítottam a gyorsabb áttekintés érdekében. 😉

Hogyan lehet aktívabb Facebook rajongói táborod?

1. írj kevesebb szöveget!
A 80 karakternél kevesebb szöveg 27%-kal több aktivitást jelent.

2. Posztolj a megfelelő időben!
Sok nemzetközi adatot hozhatnék mikor érdemes, de inkább hallgass a saját rajongói táborodra, és mérd ki, Neked, a Te iparágadban mikor érdemes bejegyzést írni!

3. Használj fotókat!
A fotók 53%-kal több lájkot kapnak, mint a többi, átlagos bejegyzés.
De ne felejtsd el, a jó fotók kiemelten fontosak, és az sem baj, ha a fotók a Facebookra vannak optimalizálva.
Például egy 4000 pixel magas infografikát ne tölts fel teljes méretben. Vágd ki a dögös fejlécet, és rakj mellé egy linket, ami a blogodra vezet, ahol ott az infografika a magyarázattal!

4. Inspiráló idézetek
A rajongó táborodat nem árt inspirálni, ebben segít, ha egy idézetet ráírsz egy fotóra, és azt osztod meg.
Így az idézet ki fog emelkedni a többi szöveg közül, és várhatóan nagyobb aktivitást fog elérni.

5. Hogyan csináld…?
Receptek, smink, autószerelés, bútorkészítés, szoftver… csak néhány terület, ahol kiemelkedően sikeresek lehetnek a hogyan csináld posztok. Írj egy blogbejegyzést vagy készíts egy videót, és posztold ki a Facebookra, hogy megoldást kapnak egy fontos problémájukra ha elolvassák, megnézik azt.

6. Hogyan készült?
Szerinted miért van az, hogy a Discovery-n és a Spektrumon a „Hogyan készült…?” jellegű sorozatok olyan sikeresek?Az embereket érdeklik a kulisszatitkok, ezért ha a saját termékeidről vagy szolgáltatásaidról van szó, akkor a hogyan készült jellegű bejegyzések nagyon sokat segíthetnek. Ha megnézik, hogyan készül az étel az éttermed konyhájában, jobban meg fognak bízni benned.
Ha megnézik, hogyan szerelsz egy autót, szintén növelheted a bizalmat. Ha megmutatod, milyen izgalmas folyamat, amíg megszervezel egy rendezvényt, több ponton felkeltheted az érdeklődésüket.

7. Call To Action – A felszólítás ereje
Minden kommunikációban az egyik legfontosabb elem az, amikor elmondod, hogy mit vársz el.
A Facebooknál sincs így. Jó ha tudod, hogy azok a bejegyzések, amikben van egy felszólítás, sokkal jobb eredményt érnek el.

  • Ha azt kéred, lájkoljanak, háromszor többen fognak lájkolni
  • Ha azt kéred, szóljanak hozzá, 3.3-szorosa lesz a hozzászólások száma.
  • Ha azt kéred, osszák meg a bejegyzést, 7-szer annyian fogják megosztani.

Irány a Facebook oldalad, próbáld ki a következő bejegyzésnél! 😉

8. Kényszerítsd döntésre a rajongókat!
Kínálj nagyon egyszerűen megérthető választásokat, és egy egyszerű megoldást, amelyikkel választani tudnak!
Például:

  • 10-es skálán mennyire szereted a…?
  • Melyik a kedvenc autómárkád? A: BMW, B: Mercedes, C: Skoda. Írd meg a betűjelet a kommentek között!
  • Ez az új táskadivat. Love or Hate?
  • Egyetértesz a képpel? Like, ha egyetértesz, Megosztás, ha nem!
  • Igaz vagy nem igaz?

Próbáld ki ezeket is, de vigyázz, nem mindegyik közösségnél működik az összes ilyen megoldás!

9. Humor

Írj viccet, használj karikatúrát, rakj ki vicces videót!
De arra figyelj, hogy ezek, ha lehet a Te célcsoportodhoz illetve iparágadhoz igazodjanak!
Ha túl általános, mindenki számára könnyen emészthető humort használsz, akkor mindenkinek vonzó lesz az oldalad. Ha szakmai humort használsz, akkor csak azokat fogod aktivizálni és magadhoz csalogatni, akik a Te célcsoportodba tartoznak.

Tetszenek az ötletek? Próbáld ki őket, de előtte nyomj egy lájkot! Ha pedig bejött valamelyik, akkor írd meg a hozzászólások között! 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük