Facebook hirdetés kutatás

Nem utáljuk (annyira) a Facebook hirdetéseket

Facebook hirdetés kutatás
…annyira? 🙂

Amióta a Facebook újabb és újabb hirdetési megoldásokat vezet be a normál kommunikáció kárára állandóan megy a vita, hogy ez rosszat tesz-e vagy nem.
„Elhagyjuk a Facebookot…”, „eljön végre a Google+ ideje…”, „a sok hirdetésbe belebukik a Facebook”… ismerősek a mondatok?

Ilyen előzmények után érdekes a PS:Provocative felmérése, amiben 1000 olyan magyar internetező felnőttet kérdezett meg, akik hetente legalább egy alkalommal interneteznek.

A felmérésből sok érdekesség derül ki, például a YouTube videóhirdetéseit az emberek 30%-a tartja bosszantónak, a e-mailben érkező reklámokat 27%, a bannereket pedig 16 %.

Ehhez képest a Facebook jól csinálja a felmérés szerint:

„Érdekes eredmény viszont, hogy a Facebookon megjelenő hirdetések kevésbé zavarnak minket, mint például a hagyományos bannerek. A legnagyobb közösségi portál oldalsó hirdetései csak a felhasználók 5 százalékának szúrják a szemét, de a szponzorált posztokkal kapcsolatban is csupán 10 százalék fejezte ki nemtetszését. A Facebook hirdetései ráadásul hasznosság tekintetében is megelőzik a webes hirdetéseket: a szponzorált posztok és az egyéb Facebook hirdetések a válaszadók 16%-a szerint informatívak, míg a hagyományos bannereket csupán 10% tartja hasznosnak. A szponzorált posztokat egyébként a nők kedvelik a leginkább – 11%-uk szerint informatívak, míg a férfiaknál ez az arány nagyjából feleannyi (6%).”

(Csak, hogy egyről beszéljünk, a „szponzorált posztok” alatt az eredeti cikk valószínűleg a hírfolyamban megjelenő, hirdetéssel megtámogatott bejegyzéseket érti, nem a „sponsored story”, magyarul „támogatott események” elnevezésű megoldást.)

Online hirdetések: informatív vs. bosszantó
Online hirdetések: informatív vs. bosszantó

Ti mit gondoltok, mennyire jók a Facebook hirdetések? Bosszantók? Informatívak?
Szerintetek megállja a helyét a kutatás?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük