Múltkor az oldal lájk gyűjtő hirdetéseket egyszerűsítette a Facebook, most pedig a Facebook Exchange lépett szintet.
A Facebook Exchange (FBX) egy olyan hirdetés célzási megoldás, amikor a weboldalad látogatóit tudod megszólítani a Facebookon belül.
Igen, tulajdonképpen az AdWords Remarketing illetve az Etarget Retargeting Facebookos verziójáról van szó.
Hogyan működik a Facebook Exchange?
A folyamat részint egyszerű, részint nehézkes.
Egyszerű, mert tulajdonképpen csak a weboldalad látogatóit kell megjelölni egy cookie-val.
Például azokat tudod azonosítani, akik eljutottak valamelyik termékedhez a weboldaladon, de nem vásároltak. Utána, a hirdetés célzásnál ki kell választanod, hogy melyik weboldal látogatóidnak jelenjen meg hirdetés a Facebookon belül, és hopp, már utána is nyúltál a korábban elszalasztott ügyfeleknek!
A lényege ennek a folyamatnak, hogy azokat a látogatókat, akiket egyszer már elértél, de első alkalommal nem tudtad meggyőzni, újra és újra meg tudod szólítani, és így nagyobb esélyed van, hogy a végén még is vásárlóid legyenek.
Ez egyszerű, még technikailag is.
Amitől még is nehézkes a dolog az az, hogy ilyen FBX (Facebook Exchange / remarketing) hirdetést nem tudsz egyedül elindítani.
Az FBX-hez se a webes szerkesztő felületen, se a Power Editorban (Bivaly szerkesztőben) nem férsz közvetlenül hozzá.
Csak a Facebook hirdető partnerein keresztül tudsz FBX hirdetéseket használni.
Ez tehát az alap, ami pedig a mostani újdonság a következő: eddig a Facebook Exchange (FBX) célzási megoldással csak a Facebook jobb oldali hirdetési felületén lehetett megjeleníteni hirdetéseket, azonban a Facebook bejelentette, hogy a korábbi tesztet kiterjesztve, még több hirdető partnerénél lehet elérni a hírfolyamban megjelenő FBX alapú hirdetéseket.
A dolog azért fontos, mert a hírfolyamban több ember reagál a hirdetésekre, nagyobb az átkattintási arány (és persze nagyobb annak az esélye, hogy negatív visszajelzést kap a poszt, amit hirdetünk).
Ahol az FBX hirdetések még nem működnek az a mobil hírfolyam, de várhatólag előbb-utóbb ott is megjelenik ez a célzási típus, hiszen a mobil egyre fontosabb a Facebooknak (is).
Ez volt tehát a friss hírünk a Facebook hirdetések dinamikusan változó világából.
Ha többet szeretnél a reklámozási lehetőségekről megtudni, várlak a Facebook tréningen, ami után nem lesz mentséged arra, ha drága és rossz módszereket használsz a Facebookon! 😉