Ha valaki jól csinálja ezt a közösségi marketingnek nevezett dolgot, az a Nike.
És most nem csak az online közösségi marketingre gondolok, hanem globálisan a közösség mozgatására online és offline egyaránt.
A Nike ugyanis online és offline nagyon sok helyen törődik (!) a közösségével, egy nagyon ügyesen megválasztott stratégia mentén.
Hiszen online területen ott a futó blog és ott van egy csomó tematizált Facebook oldal (foci, futás, futóklub, golf, women, stb.).
Offline ott van például a futó klub és a félmaraton.
A kettő között pedig egy csomó izgalmas megoldás.
Cipőbe rakható szenzor, ami méri az eredményeidet, és amiket persze megoszthatsz egy saját közösségi hálózatban.
Karkötő, ami méri az aktivitásodat, bármilyen sportot is végzel. Több érzékelővel ellátott sportcipő kifejezetten kosarasoknak….
Meg ott van például az a szurkoló alkalmazás, amivel Facebookon szurkolhatsz az ismerőseidnek, akik futják a félmaratont.
Több, mint egy sima Facebook alkalmazás
Amitől ez az alkalmazás kifejezetten izgalmas, az az, hogy ha szurkolsz egy futónak Facebookon, azt nem csak online kapja meg, hanem futás közben is a Nike Budapest félmaratonon!
Ugyanis a pálya mentén ledfalak lesznek, amikre kivetítik azokat az üzeneteket, amiket azoknak szánnak, akik éppen elfutnak a ledfal előtt.
Vagyis ha például nekem küld valaki bíztató üzenetet, akkor én azt jó eséllyel akkor fogom látni, amikor éppen arra futok!
Azért fantasztikus, hol tart ez a tudomány nem? 🙂
Egyébként az alkalmazás nem tökéletes, ráadásul pár dolog nem is derül ki, például, hogy mire jó a toplista, de szerintem nem is ez a lényeg.
Akik használják, nekik azért jó, mert plusz motivációt, kitartást kaphatnak illetve „adhatnak”.
A Nike pedig nem csak felhasználókhoz jut, de egy újabb élményt ad a közösségének.
Az élmény pedig kulcsfontosságú tényező, ezt mindenkinek be kell venni az eszköztárába, aki sikeres marketinget szeretne.
Ha gondolod, próbáld ki! Szurkolj valamelyik ismerősödnek aki fut!
Kattints ide, engedélyezd az alkalmazást, válaszd a szurkoló vagyok feliratot, és válaszd ki azt az ismerősöd, aki futni fog! (Csak ismerőst tudsz választani.)
Remélem az ismerőseimtől én is kapok majd pár szurkoló üzenetet, és így utólag el tudom majd mesélni, hogy működik élőben az integrált közösségi marketing! 😉