Facebook marketing vagy e-mail marketing?

E-mail marketing vs. Facebook

Facebook marketing vagy e-mail marketing?
Lehet választani? Sőt!
Kell választani?

A Facebook elterjedésével sokan azt gondolják, hogy nincs már szükség a hagyományos e-mail marketingre.
Hiszen a Facebookon naponta, vagy akár naponta többször elérem az embereket, nincsen spam szűrő, és egyébként is trendi dolog ez a közösségi marketingesdi.

Persze ez egy nagyon leegyszerűsített gondolkodás.
A Facebook és általában a közösségi kommunikáció nagyon jó, de számos olyan speciális tulajdonsága van, ami miatt nem elég csak ezt használni.

Például ha nem olyankor kommunikálunk, amikor ott van a rajongó éppen a Facebookon, akkor a hírfolyamában nem biztos, hogy meg fog jelenni az üzenetünk.
Ezzel szemben az e-mail „megvár” a postaládában, így akkor is van esély eljuttatni az üzenetünket, ha éppen két hetes szabadságról jött éppen vissza valaki.
Persze ehhez nagyon jó e-mail marketing kell.

Integrált marketing

Hozzá kell tenni, ha valaki mindenáron választani akar, az hibát követ el.
Érdemes egyszerre több marketing megoldást használni annak érdekében, hogy fokozzuk a hatást.
Az e-mail marketing és a Facebook kommunikáció együtt nagyon hatékony.
Jól egymásra lehet építeni őket.

Például egy Facebook alkalmazással hatékonyan lehet e-mail címlistát építeni, amire aztán folyamatosan lehet kommunikálni e-mailben.

Az e-mailben kiküldött üzenetekkel pedig vissza lehet hozni az embereket a Facebookra.
Lehet, hogy nem jutott el valakihez egy-egy Facebook bejegyzésünk, de egy heti hírlevélbe belinkelhetjük az izgalmasabb eseteket, így támogatva a Facebook kommunikációnkat.

De például egy több fordulós, vagy egy hosszabb Facebook nyereményjátékot is jól tudunk támogatni e-mail marketinggel.
Hiszen azokat, akik regisztráltak a Facebook alkalmazásba (ha elkértük az e-mail címüket) akár többször is tájékoztathatjuk a játék állásáról, és ezzel újra ösztönözhetjük őket az aktivitásra.

A közösségi kommunikáció és az e-mail marketing tehát nagyon jól működik együtt, ha még nem próbáltad őket együtt, akkor itt az ideje!
Ha pedig már próbáltad, akkor bátran írd le a véleményed és a tapasztalataid a hozzászólások között!

Még többet információ

Ha jobban érdekel a közösségi marketing és az e-mail marketing együttműködése, akkor jókor vagy jó helyen.
Ugyanis október 2-án, lesz egy e-mail marketing konferencia, ahol többek között ezt a témát is részletesen körüljárjuk előadó társaimmal.

Azt javaslom nézd meg, és jelentkezz, amit ráadásul kedvezményesen megtehetsz, hiszen ha a jelentkezésnél megadod az „rgstudio-2013” kupont, akkor 37.500+ áfa helyett 27.500+áfa jöhetsz az egész napos konferenciára.
Nézd meg a programot, és jelentkezz kedvezménnyel!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük