Zuckerberg azt mondta a Meta munkatársainak, hogy a következő időszak bevétel növelési lehetőségeit Messengerben és Whatsappban látják. Ez egy belső meetingen hangzott el, ahol a munkatársak elégedetlenségüknek adtak hangot részint az elmúlt időszak elbocsájtásai, részint a metaverzum építése során elszenvedett veszteségei miatt.
„Sokat beszélünk a nagyon hosszú távú lehetőségekről, például a metaverzumról, de a valóság az, hogy az üzleti üzenetküldés valószínűleg üzletünk következő fő pillére lesz, miközben azon dolgozunk, hogy a WhatsApp és a Messenger még több bevételt szerezzen.” mondta a Meta első embere.
A háttérben -az elmúlt időszak veszteségein túl -az áll, hogy a Facebook platform, az Instagram platform, és ezek különböző felületei (mint pl. a Reels) elég jó bevételeket hoznak. Itt valószínűleg kisebb a növekedési potenciál. A Messenger és a Whatsapp ehhez képest sokkal kevesebbet termel, ezért rövid távon itt könnyebb lehet növekedni.
Mit jelent ez nekünk marketingeseknek?
A Meta már korábban kijelentette, hogy az üzenet alapú megoldásait előtérbe helyezi, látszik az, hogy egyre több olyan megoldást mutatnak be, ami ezekhez kapcsolódik. Ezek közül az egyik legfontosabb az Ismétlődő értesítések a Messengeren, aminek a segítségével rendszeresen tudunk értesítőt küldeni a feliratkozóinknak a chatbotunk segítségével. A funkciót azóta teszteltük, használjuk, nagyon izgalmas tapasztalataink vannak vele.
Azonban nem árt eszünkbe vésni, hogy már a bejelentéskor közölte a Meta, hogy az ismétlődő értesítések használata csak korlátozott ideig lesz ingyenes. Számíthatunk rá, hogy ez az időszak hamarosan le fog járni.
Mindenképpen azt javaslom, hogy mielőbb teszteld Te is le az ismétlődő értesítések funkciót, szerezz tapasztalatokat addig, amíg még ezt ingyen megteheted. Ha ehhez segítség kell, csatlakozz az A+ Messenger Marketing tréningünkhöz, ahol részletesen végig fogunk menni a platform lehetőségein és az ismétlődő értesítések létrehozásának folyamatán is. Nézd meg a részleteket itt, és jelentkezz!