A Facebook javaslata a hirdetés hatékonyság növelésre: Performance 5 (+3)

A Meta egy új koncepciót javasol azoknak, akik a hirdetéseik konverzióját vagy a felfedezhetőségét szeretnék növelni, ez a Performance 5. (Valamiért nagyon szeretik a P-vel kezdődő és 5-tel végződő keretrendszereket, hiszen pár éve Power 5 néven mutattak be egyet). Mindegyikkel fogunk foglalkozni a Haladó Instagram és Facebook hirdetések képzésen, de, nézzük meg a teljes lista összefoglalását itt is:

  1. Konverziók API használata és az API minőség
    Először is itt az ideje, hogy mindenki használjon Konverziók API-t!
    A META mérése szerint ezzel 13%-kal lehet csökkenteni az eredményenkénti költséget, de ezen felül több más eredménye is lehet.
    Azonban törekedj arra, hogy az Event Match Quality (EMQ, Eseménymegfeleltetési minőségi pontszám) legalább 6.0 legyen, főleg azoknál az eseményeknél, amiket a konverziókra optimalizálásnál használsz.
    Ez tényleg nagyon fontos, van olyan weboldalunk, ahol 60%-kal nőtt a felismert események száma a Konverziók API implementálása után. Éppen ezért erről részletesen lesz szó a Haladó hirdetési képzésünkön.
  2. Hirdetési fiók egyszerűsítés
    A megközelítés és a javaslat nem új a Meta részéről: használj egyszerűbb struktúrát, kevesebb hirdetéssorozatot és kampányt azért, hogy nagyobb költségkeret jusson egy-egy célzásra és kreatívra, így gyorsabban tudjon tanulni a több adatból a rendszer. Van egy képletük is ehhez (ahogy már erről korábban írtam): olyan legyen a struktúrád, hogy minimum 50 (mért) konverzió jöjjön ki hetente hirdetéssorozatonként. Ehhez tartozik még az, hogy a teljes költségnek maximum a 20%-a essen a tanulási szakaszra.
    Értsd: ha konverzióra akarsz optimalizálni, megfelelő büdzsével érdemes csak nekiállni.
    A Metának van olyan esettanulmánya, ahol 41%-kal nőtt a konverziók száma a hirdetési struktúra egyszerűsítésnek köszönhetően.
    Sok esetben persze nem ilyen egyszerű a kérdés, mert a hirdetési költségkeret nagyon meg tud nőni. A határokról, kalkulációkról, alternatívákról lesz szó a Haladó hirdetési képzésen.
  3. Széleskörű célzás
    A javaslat lényege, hogy sok kisebb célcsoport helyett használj egy nagyobbat, így jobban tudnak tanulni az algoritmusok. (A koncepció jó és érthető, azonban nem mindenkinek járható a saját tapasztalatunk szerint.)
  4. Mobil barát videó
    Álló képernyős, rövid videó, aminek az első pár másodpercében meg tudod fogni a célcsoportod, ami feliratozva van, és némítva is élvezhető. Kb. így lehet összefoglalni, és a tapasztalatok szerint tényleg hatékony. A Meta adatai szerint a mobilra felkészített videók 12%-kal csökkentik az eredményeknkénti költséget az egyéb videókhoz képest. A Haladó hirdetési képzésünkön fogok mutatni számokat ahol hirdetéseket más kreatívokkal hasonlítunk össze.
  5. Hirdetések tesztelése
    A folyamatosan használt A/B tesztek a Meta adatai szerint 30%-kal csökkentik az eredményre eső hirdetési költséget. Érdemes ezeket folyamatosan használni.

Ez az „alap lista”, de van itt még pár elem, amit javasol a Meta:

  1. Influenszerek az értékesítésben
    (Ok, ez csak magyarul hangzik így, a Meta anyagában Influenszerek helyett tartalomgyártók, kreátorok vannak, de hát a magyar szóhasználat…)
    Használd ki a tartalomgyártók népszerűségét, hitelességét arra, hogy Márkához kapcsolódó tartalmat használó hirdetések (Branded Content Ads) segítségével növeld a konverzióidat.
    A Meta javaslata szerint ha még nem használtál ilyet, akkor a hirdetési büdzséd 10%-ával kezdd!
  2. Kreatív diverzifikáció
    Használj változatosabb formátumokat és új hirdetési koncepciókat. Itt az ideje, hogy tovább lépj az egyszerű link hirdetéseken: használj videókat, Reels videó hirdetéseket, videóknál szavazást, kollekciót, stb. Próbáld ezeket meg a mostani hirdetéseid mellett, és alkalmazkodj gyorsan a számok alapján! Ezekről a lehetőségekről is lesz szó a Haladó hirdetési képzésen.
  3. Üzleti eredmények visszaigazolása
    Erre a Meta azt javasolja, hogy negyedévente futtassunk teljes tesztet, amire jó megoldás például a Conversions API lift, de ez sajnos csak nagyobb hirdetőknek érhető el. Ettől függetlenül más visszamérő megoldásokat folyamatosan érdemes használni.

A jól működő Instagram és a Facebook hirdetések már más koncepciókat igényelnek, mint korábban, hiszen a körülmények sem ugyanazok. A bemutatott pár szemponttal tudod növelni Te is az eredményeidet, ha pedig további segítség és gyakorlati megoldások is érdekelnek, jelentkezz Haladó Instagram és Facebook Hirdetések képzésünkre!