A weboldalunk látogatóinak újracélzása kulcsfontosságú. Nagyon hatékony marketing megoldás…de nem mindenkinek. Vannak akik próbálkoznak vele, de csak küszködést találnak eredmények helyett.
Ez több oknak köszönhető, például a célzások szigorodásának és az iOS 14.5-tel érkező mérési pontatlanságnak is.
De az igazság az, hogy a weboldal alapú remarketing évek óta nem működik hatékonyan minden cégnek. Csak azoknak, akiknek elég nagy látogatottsága van.
Hiszen a remarketinghez a Facebook hirdetési rendszerében minimum 1000 embernek kell benne lenni az egyéni célközönségedben. Minél nagyobb ez a célközönség, annál sikeresebb lesz a kampányod.
Így viszont könnyen kiszámolható, ha van pl. öt terméked, mindegyiknél szeretnél egyéni üzenetet megjeleníteni az adott termék kosárelhagyóinak, akkor kell öt darab egyéni célközönség, mindegyiken minimum 1000 emberrel. Ha azt feltételezzük, hogy a Facebook Pixeled nem mért be mindenkit különböző okokból, elképzelhető, hogy 1200-1500 ember kell termékenként, aki elhagyta a kosarat. Tegyük fel, hogy a látogatóid 10%-a rakja kosárba a termékeket, ez pedig azt jelenti, hogy a weboldalad forgalmának 12000-15000 látogató körül kell lennie termékenként ahhoz, hogy tudjál legalább két fontos remarketing listát felépíteni (összes termék látogató, kosárelhagyók).
Nyilván érdekes kérdés, hogy milyen időtávon beszélünk erről?
Ha azt szeretnéd, hogy 2-3 napon belül beinduljon a remarketing, akkor napi 5-7000 látogatóról beszélünk termékenként.
Ha ráérsz 10 napban gondolkodni, akkor is napi 1200-1500 látogatóra van szükséged (még mindig termékenkénti számról beszélünk).
Nem akarom végigszámolni, nyilván érthető a logika, és első látásra nincs is azzal gond, hogy „ok, majd két hét alatt épül akkor fel a remarkeitng listám! Ráérek!”
De nem biztos, hogy ráérsz.
Ugyanis az az ember, aki egy hete, 10 napja volt a weboldaladon és azóta nem, lehet, hogy el is felejti a cégedet, mire felépül a remarketing lista, és elkezd neki megjelenni az emlékeztető hirdetésed.
Nagyon sok olyan döntési folyamat van, ami ennél gyorsabb, és mire a remarketing hirdetés kevés látogatónál megjelenne, már okafogyottá válik.
Szóval a remarketing jó, de ha nincs elég forgalom, nem lesz elég hatékony.
Ez pedig nem a rendszer hibája. Ez sajátosság.
Temessük akkor a remarketinget?
Természetesen ne!
Van sok megoldás, amivel a remarketing hatékonysága növelhető. Nézzünk meg párat, amit a weboldaladon érdemes megtenni:
- Facebook Pixel ellenőrzés: biztos, hogy minden látogatót jól mér a rendszered?
- Konverziók API Facebook Pixel mellé. Szinte mindenhol 5-10%-os adat bővülés érhető el a segítségével, de nem ritka a 40-60%-os sem. Ennyivel több látogatót tudsz a segítségével célközönségbe rendezni.
- Nagyobb célközönség listák választható hirdetésekkel: ha termékenként kicsi a célközönség, össze kell fogni nagyobb célközönségbe az embereket. Persze a hirdetéseken is változtatni kell, például egy carousselbe kell rendezni a különböző termékeket.
- Dinamikus remarketing alap remarketing helyett. Ezt már pár termék esetén is érdemes kipróbálni. Valószínűleg gyorsabban beindulnak a célközönségek.
Persze vannak olyan helyzetek, amikor ezek sem fognak segíteni, mert még így sincs elég nagy forgalom. De ilyenkor sincs veszve minden. De nem a saját weboldalon kell keresni a megoldást, hanem például a Facebookon.
Hiszen tudunk egyéni célközönséget építeni:
- az aktív követőinkből
- a videó megtekintőkből annak alapján, hogy csak 3 másodpercig, vagy éppen hosszabb ideig nézték a videónkat. Ez önmagában is elég sok közönségépítési lehetőséget rejt.
- Lead hirdetés megtekintők és feliratkozók
- Teljesképernyős, instant élmény megtekintők
Ha ezeket használjuk, kisebb weboldal forgalom esetén is képesek leszünk üzletileg releváns remarketing listákat építeni.
Ezekről is volt szó legutóbbi Haladó Instagram és Facebook Hirdetések képzésünkön, amit elérsz a Liftup Social Media Hub programban. Ha pedig Leader szinten, akkor korlátlan ideig, korlátlan alkalommal nézheted végig a felvételt, sőt a teljes Instagram és Facebook Hirdetési Mesterkurzushoz is hozzáférsz. Hamarosan pedig újabb, izgalmas témák várnak rád, ilyen például a júliusban induló Közösségi média toborzás előadás sorozat és az augusztusban kezdődő Kiterjesztett valóság effekt készítő workshop sorozat.
Csatlakozz most a Liftup Social Media Hubhoz, készülj fel naprakész marketinggel a cookie mentes világra!