Cookie mentes marketing: tényleg olyan szörnyű nehéz lesz?

A Chrome is kivezeti a külső cookie-kat 2023-ban, ami tovább nehezíti a marketingesek dolgát, hiszen az Apple iOS bevezetése, a célzási lehetőségek folyamatosan csökkentése, a szigorítások kihívást jelentenek mindenkinek aki online hirdet. A Facebook hirdetési rendszerét használókat kifejezetten komolyan érinti.
Hiszen:

  • márciusban jól bevált célzásoktól voltunk kénytelenek elbúcsúzni.
  • Tavaly év végén egyre szigorúbban kezelték a speciális kategóriákat, ráadásul gyakran rosszul sorolják be az ártatlan hirdetéseket.
  • Az iOS14 pedig sok cégnek nehezítette meg a konverziómérést és az optimalizálást.

Erre érkezik majd a Chrome 2023-ban, ami gyakorlatilag lehetetlenné teszi a Facebook Pixel használatát. És persze minden mást, ami erre épül: eseményeket, konverzió mérést, weboldal alapú egyéni közönségeket, weboldal alapú hasonmás közönségeket.

Vége a Facebook hirdetéseknek? Elbúcsúzhatunk tőlük?

Abban a formában, ahogy most használtuk őket, alapvetően igen.
Aki nem változtat a hirdetési gyakorlatán, komoly bajba kerülhet.

A jó hír az, hogy vannak a kezünkben már most is eszközök, amik segítenek megoldani a kihívásokat. Csak el kell kezdeni őket implementálni, illetve használni.

Van három fő irány, amire áttérve képesek leszünk megtartani, sőt, emelni az eredményeinket. Ezekről részletesen fogunk beszélni a Haladó Instagram és Facebook Hirdetések webináriumon, de kivonatolva összegyűjtöttem őket ide is. Lássuk mik ezek!

1. Technikai felkészülés

Kihagyhatatlan, hogy a felületeinket technikailag felkészítjük.

  • Konverziók API,
  • GA4,
  • domain hitelesítés,
  • esemény priorizálás

Csak, hogy pár olyan témát említsek, amikre figyelni kell, és amiket be kell állítani. Ezek közül az első kettő kihagyhatatlan. A Konverziók API azért, mert már most is több adatot biztosít, jövőre pedig ez lesz szinte az egyetlen megoldásunk a Facebook Pixel helyett.

2. Konverzió követés, célközönség építés platformon belül

A weboldalaink fontosak, de a nagy platformoknak „hála” sokszor csökken a szerepük.
Sajnos a technológiai átalakulással és a felhasználói szokások változásával szemben nem állták ki az idő próbáját nagyon sok esetben.

Közben pedig a nagy platformok egyre több olyan szolgáltatást és megoldást nyújtanak, amik részben helyettesítik, részben pedig kiegészítik a weboldalaink lehetőségeit. Sokszor pedig bőven túlmutatnak rajtuk.

Közben persze a platformoknak is fontos, hogy minél több olyan funkciót adjanak nekünk, amivel visszaszerzik az adatok felett a kontrollt. Hiszen ha nem látnak jól rá például a webshopokra, és nem tudnak ott konverziót mérni, miért ne adnának nekünk valamilyen bolt funkciót a platformon belül, ahol minden adatot látnak. Ha nem tudják, mi történik egy adatbázis építő landing page-en, miért ne nyomnának minket a lead hirdetések irányába?

Úgy tűnik egyre inkább közös érdek az, hogy minél több platformon belüli megoldást használjunk konverzió követésre és célközönség építésre. Ebben segítenek többek között:

  • a lead hirdetések,
  • az instant élmény felületek,
  • a chatbotok,
  • a videók

Mindegyiknél tudunk célközönséget építeni, hasonmás közönséget, és nem egy közülük olyan, amelyikben valódi üzleti konverzió tud lezajlani.

A platformon belüli esemény mérés és célközönség építés nagyon fontos terepe lesz a külső sütik okozta problémák mérséklésében.

3. Folyamatok átalakítása

Ha tetszik, ha nem, a jól megszokott folyamatainkon változtatni kell.
Lehet, hogy eddig elég hatékonyan működött, hogy elég sok Facebook és Instagram hirdetéssel nagy tömeget vittünk a weboldalunkra, ahol célközönséget építettünk, konverziót mértünk, aztán remarketingeztünk.

De az adatok hiánya sok ilyen folyamatot el fog lehetetleníteni.

Viszont vannak más platformok, más megoldások, amiket be tudunk kapcsolni a folyamatba.

Használhatunk például

  • lead hirdetéseket arra, hogy összegyűjtsük a célcsoportunkat, és a forgalmunkat hírlevelek segítségével biztosítsuk.
  • chatbotot ismétlődő értesítésekkel kiegészítve arra, hogy összegyűjtsünk potenciális vásárlókat, majd csöpögtessük nekik a meggyőző információkat

van több lehetőség, mindenkinek meg kell találni azt, ami a legkönnyebben illeszkedik az üzleti folyamataiba.

Nem elkeseredni, változtatni kell!

Elsőre talán ijesztő, hogy sok marketing megoldásunk alakul át hirtelen, egy-két év alatt.
De közben rengeteg új eszközt is kapunk, a régieket pedig tudjuk máshogy használni.

Meg vagyok győződve arról, hogy aki alaposan végiggondolja a folyamatait, a vásárlói utakat, jól felméri a technológiai lehetőségeket, képes lesz jobban kijönni ebből a helyzetből.

De biztos: fel kell készülnünk.

A felkészülésben fog segíteni a Haladó Instagram és Facebook Hirdetések webinárium.

Jelentkezz rá most, hogy megismerd azokat a módszereket, amik nem csak az átvészelésben, de a fejlődésben is segíteni fognak!