A LinkedIn igen fontos csatornája lehet márka kommunikációnknak, ha megfelelően csináljuk. Érdemes kihasználni, hogy ugyan egyre többen vannak fenn a felületen, de még mindig 2% alatt van azoknak a száma, akik heti rendszerességgel osztanak meg tartalmakat. Ha a heti posztjaid egy része videós formátum lesz, akkor még inkább egy szűk elit réteghez tartozol majd, mely kétségtelenül marketing előnyökkel jár.
A videós formátumhoz azonban van néhány hasznos tipp, melyet érdemes megfogadni, hogy eredményesebb legyen a kommunikációnk.
Használjuk ki a LinkedIn live előnyeit – ha készül egy felvétel, azt több kisebb tartalomként „újra tudjuk hasznosítani”. A felületre feltölthető videók hossza most 10 perc, de néhány nagyvállalattól, márkától eltekintve a legjellemzőbb, hogy 2-5 perces videókat tesznek ki az oldalak. Érdemes kipróbálnunk többféle hosszúságú videót, és letesztelni, hogy a mi célközönségünk melyiket kedveli a leginkább.
Érdemes figyelni a videónk formátumára is. Ugyan a LinkedIn-re feltölthető többféle videóformátum is, azonban mi a négyzeteset javasoljuk leginkább. A feliratozás is erősen ajánlott, hiszen a felhasználók nagy többsége még mindig lenémított készülékről pörgeti a feed-jét.
A videós tartalmat, ha már feltöltöttük YouTube-ra, akkor kézenfekvőnek tűnhet linkként megosztani a LinkedIn-en is. Azonban két okot is mondunk, hogy miért NE így csináljuk, hanem töltsük fel a LinkedIn-re a videót. A YouTube linkeknél nem indul el automatikusan a videó, ráadásul kiviszi a LinkedIn felületéről a nehezen megszerzett érdeklődőnket, akit így nagyobb eséllyel veszíthetünk majd el.
A videós posztok leírásában is használjuk a megfelelő hashtageket és jelöljük meg a releváns felhasználókat is a nagyobb és könnyebb elérés érdekében. A videóhoz érkező kommentekre pedig nem csak ajánlott, hanem szinte kötelező reagálnunk.
Ha a fenti tippeket megfogadjuk, és a rendszeres LinkedIn tartalmaink egy része videós formátumú lesz – egészen biztosan meglátszik majd az eléréseinken is a statisztikában.