A Squid Game őrület legnagyobb közösségi marketing tanulságai

Ugyan egyre kisebb az esély rá, hogy nem hallottál még a Squid Game-ről, de azért röviden leírjuk mi is ez az új őrület. Ez egy új dél-koreai Netflix-sorozat, melynek témája egy bizarr és halálos játék.

A sorozat röviddel az indulása után már csúcstartóvá lépett elő a streamingszolgáltatónál, letaszítva a trónról a korábban legmagasabb nézettséggel rendelkező műsorokat.

A legtöbb marketinges és hirdető még csak álmodni sem mer ekkora sikerről, bármilyen jól felépített kampánnyal is álljon ki a világ elé. Mi lehet az oka mégis ennek a hihetetlen népszerűségnek, úgy, hogy gyakorlatilag az Egyesült Államokban nem is volt márkabevezetési sajtó vagy marketing kampánya a sorozatnak?

Szájról-szájra – jelen esetben az online felület miatt inkább kijelzőről-kijelzőre terjed a téma, így repítve elképesztő magasságokba a márkaismertséget. Mi is kell ehhez a szerencsén és a jó időzítésen kívül? Egy jó téma! 😊 Jelen esetben egy új, szokatlan és rendhagyó sorozat, mely kilóg a több tucat másik közül. Megfogja az embereket és elkezdenek beszélni róla. Organikusan terjed, mert érdemesnek tartják az emberek arra, hogy beszéljenek róla, megosztják az érzéseiket és véleményüket a témával kapcsolatban. Elég felmenni bármelyik social media csatornára és rákeresni a témára. Özönleni fognak a találatok a Facebook-tól elkezdve egészen a TikTok-ig. Tényleg a csapból is ez folyik. Ezek a közösségi média felületek rendkívüli módon alkalmasak arra, hogy felkapottá váljanak bizonyos témák, melyek sokakat érdekelnek. Az algoritmusok előnyben részesítik azokat a bejegyzéseket, tartalmakat, melyekhez sokan szólnak hozzá, vagy osztják meg őket. Már meg is van a „marketingcsoda” második eleme.

Hogyan lehet ebből profitálni márkaként? Rá lehet ülni erre a sikerre? Sokan próbálkoztak ezzel tudatosan és volt olyan cég, márka, aki jól szállt ki ebből a versenyből. A Vans például, aki olyan tornacipőket árul, melyet a sorozat szereplői viselnek 7800%-os növekedést tudott elérni csupán ezzel az egy termékével. Jókor, jó helyen. 😊

Ha nem vagyunk ilyen szerencsések, és nem is tornacipőket árulunk, akkor is lehet ügyes kommunikációval felülni egy ilyen hullámra. Fontos, hogy figyeljük a követőinket, és reagáljunk rá gyorsan, hogy milyen témák foglalkoztatják őket. Manapság már a közösségi média felületeken sem elvárt egy márkától az egyirányú és uniformizált kommunikáció. Nyugodtan kommentelhet, írhat véleményt is egy-egy brand – ettől csak személyesebbé és jó esetben szerethetőbbé válik majd.

Mutatunk néhány példát arra is, hogy reagált néhány nagyobb márka erre témára – el lehet dönteni, hogy tetszik-e vagy sem, a számok pedig majd igazolják ezen tartalmak sikerességét. Fontos, hogy legyen egyedi, márkára szabott és legyen mögötte történet.

Akarva, akaratlanul, de az emberek egymást hergelve taszítják bele egymást a témába. Angliában megjelentek Squid Game ikonok az egyik autópályán – amire hivatalosan is reagált a helyi rendőrség. Párizsban pedig összeverekedtek az emberek, mikor megnyílt a helyi Squid Game üzlet.

Szóval csak ügyesen és körültekintően érdemes bekapcsolódni egy-egy ilyen hype-ba, mert bizony ennek következményei lehetnek az emberek életére is, nem csupán a bevételre. Azonban ha sikerül megtalálni az arany középutat, akkor akár profittá is formálható a közösség által generált népszerűség márkánk, cégünk számára.