Aki cégként jelen van a LinkedIn-en, az saját bőrén tapasztalhatja, hogy minden elérésért meg kell dolgozni – előre felépített marketing stratégia mentén. Ha lehetne egy varázsgömbünk, ami mindig megmondaná, hogy most milyen tartalmat lenne érdemes kitennünk, annak valószínűleg sokan örülnénk! 😊 Jelenleg azonban sajnos nincs olyan varázsgömb, ami mindenkinek meg tudná mondani, hogy mi a leghatásosabb technika az elérések növeléséhez a LinkedIn-en. Azonban van nagyon sok kutatás és még több adat, amiből azért érdemes mazsolázniuk azoknak, akik növelni szeretnék hatékonyságukat ezen a felületen. A Socialinsider kutatása alapján a kisebb (5000 követő alatti) és a legnagyobb oldalak (100.000 követő feletti) esetében a képes LinkedIn bejegyzések hoznak magasabb elérést. Ezzel szemben a közepes méretű oldalaknál (10 és 100 ezer követő között) egyértelműen a videós formátum volt a legvonzóbb tartalomtípus.
Az is látszik az eredményekből, hogy már sok cég használja a cikk formátumot, ami elég jó eléréseket hoz. Azonban a képes és videós tartalmak használatával érdemes kísérletezni, mert még biztosan van benne potenciális növekedési lehetőség. A videót még mindig nem elegen használják, pedig vannak olyan videótípusok, melyekkel nagyon jó hatékonyságot lehet elérni közösségi marketingben cégként is.
A kedvelések száma is arányban áll a vizuális tartalommal. Minél több képes és videós tartalom kerül fel egy céges oldalra, annál több kedvelése lesz egy-egy bejegyzésünknek. Ez a 10.000 követő alatt oldalaknál még inkább jellemző. Ennél az oldalnagyságnál érdemes keverni a fotók és a videók arányát és tesztelni, hogy melyiket kedveli jobban a célközönségünk.
A kedvelések mellett a másik fő cél az lehet, hogy interakcióra, hozzászólásra bírjuk olvasóinkat. Ez nem könnyű feladat, talán ebben van a legtöbb kihívás. Erre szintén jó megoldás lehet a vizuális tartalmak használata. A képes, videós bejegyzésekhez szívesebben hozzászólnak az olvasók, könnyebb velük kapcsolatba lépni.