A lapozható Instagram bejegyzéseket még mindig kevesen használják tudatosan, pedig sokkal több van bennük, mint gondolnánk. Ennél a poszt típusnál egyszerre 10 elemet választhatunk ki a bejegyzésünkhöz: fotókat, videókat egyaránt.
A legtöbb felhasználó azonban csupán addig jut el, hogy ezzel a módszerrel egy bejegyzésben több fotót is el tud helyezni, erre használják. Azonban a legnagyobb előnye az, hogy az egymás után következő tartalmakat össze lehet fűzni egy kommunikációvá is. Ez a bejegyzéstípus lehetőséget nyújt számunkra, hogy ha olyan tartalmunk van, ami nem fér rá egy képre, videóra, akkor egymáshoz fűzve egységként használva átadhassuk a követőinknek.
Nyilvánvalóan egy-egy ilyen bejegyzést megtervezni és kivitelezni is több időt vesz igénybe, mint egyszerűen kitenni egy képet, azonban az eredménye is jóval magasabb, mint egy normál képes bejegyzésnek. Szánjuk rá az időt, legyünk kreatívak és így igazán értékes tartalmakat készíthetünk követőinknek, amit nagyobb elköteleződéssel hálálnak majd meg. A carousel bejegyzés készítéséhez vannak akár ingyenesen elérhető sablonok is, melyekkel megkönnyíthetjük a munkánk.
Fontos, hogy a kapcsolat meglegyen a képek/videók között. Ezt megerősíthetjük grafikai elemekkel is – például egy az összes képen végigfutó nyíl is segíthet ebben. Emellett hívjuk is fel a bejegyzésben követőink figyelmét, hogy lapozással nézzék meg a bejegyzést. A bejegyzés első képe mindig legyen figyelemfelhívó, tűnjön ki a hírfolyamból, legyen érdemes rákattintania a nézőnek. A színvilág és keret legyen egységes, a szövegek pedig olvasható méretűek.
Mivel ezzel a módszerrel gyakorlatilag rákényszerítjük a felhasználókat, hogy lapozzanak, így több időt fognak eltölteni az oldalunkon, nő az elköteleződésük irányunkba. Nyilván ezzel nem érdemes visszaélni, alapszabály, hogy csak számukra értékes tartalommal töltsük fel ezeket a carousel bejegyzéseket is. Számos kutatási eredmény igazolta, hogy az 5000 főnél kisebb követőbázissal rendelkező oldalaknál kimutathatóan magasabb elköteleződést váltanak ki a lapozós bejegyezések.
Ha ezek után kedvet kaptál, hogy kipróbáld a gyakorlatban is tudatosan használva ezt a bejegyzéstípust, akkor Alapozó Facebook és Instagram hirdetések tréningünkön még több hasznos információt kaphatsz a témával kapcsolatban.