Ez a 3 dolog tiltólistás a közösségi marketingben

A legtöbb ember hajlamos a könnyebbnek ígérkező utat választani, aztán sokszor utólag szembesül azzal a ténnyel, hogy ez hibás döntés volt. Ez a közösségi marketingben sincs másképp. Mindig jön egy nagyon jól hangzó ígéret és mi belevágunk, mert hisszük, hogy így is lehet.

Most összegyűjtöttünk három olyan szarvashibát, amit semmiképp ne kövess el, ha el szeretnéd kerülni később a csalódást.

Követem-Követ-Kikövetem

Új vállalkozások, márkák gyakran beleesnek abba a hibába, hogy túl gyorsan szeretnék megnövelni követőbázisukat, és így növelni az elérésüket. Ennek érdekében sokan alkalmazzák azt a megoldást, hogy a viszontkövetés reményében elkezdenek követni valakit. Attól, hogy ezt megteszi valaki, még egyáltalán nem biztos, hogy számodra értékes célcsoportot jelent. Az még nagyobb hiba, ha erre szoftver segítségét vesszük igénybe, hiszen ez a közösségi média platformokon nem megengedett tevékenység. Nem ez a módja, hogy ismertebbé tedd a márkád, ne használd!

Like vásárlás

Ez nem más, mint hatalmas pénzkidobás. Olyan emberek kedveléseiért fizetsz, akik nem is léteznek (álprofilok) és soha nem fogják megvásárolni a termékedet. Ráadásul meglehetősen borsos árat fogsz fizetni utólag, hiszen az elköteleződés a tartalmaid iránt teljesen le fog csökkeni, így az algoritmus értéktelen tartalomnak fogja tartani a bejegyzéseidet. Teljesen elveszted az organikus eléréseidet és kárba vész az addig belefektetett összes munkád. Semmiképpen nem javasoljuk!

Megpróbálod kijátszani a szabályzatot

A leggyakrabban azt a változatot használják, amikor tisztában vannak vele, hogy például egy Facebook hirdetés szabályzat ellenes, de mégis megpróbálják kijátszani a moderátorok éberségét. Ilyenkor gyakran nagy számban teszik közzé a hirdetéseket, remélve, hogy átcsúszik 1-2 a szűrőn. Tartsuk be a szabályokat, nem lehet a stratégiánk része a csalás!

Mindenképpen kerüljük az efféle trükközéseket, nem vezetnek jó irányba, sőt sokat árthatnak vállalkozásunknak.