Idén ünnepli fennállásának 10 éves évfordulóját az egyik legnépszerűbb közösségi média platform, az Instagram. Tekintsünk vissza, honnan és hogyan is indult útjára, milyen fontos mérföldkövek jellemezték az elmúlt 10 évet.
2010. október – Az Instagram elindul
Kikerül az első bejegyzés, egy kutyás fotó az Instagram társalapítójától Kevin Systrom-tól. Már az első nap végét 25000 felhasználóval zárják.
2011. január – Megjelennek a hashtagek
Az Instagram arra buzdítja a felhasználókat, hogy használják a hashtageket, így tematikusan is kereshetővé válnak a tartalmak a felületen.
2012. április – Új tulajdonos veszi át a céget
A Facebook megveszi az Instagramot, akinek ekkor még csak 13 alkalmazottja volt.
2012. június – Elindul a Felfedezés funkció
A keresés lehetőségével új felhasználókat és tartalmakat fedezhetnek fel a felhasználók
2013. május – Megjelenik a tagelés
A felhasználók megjelölhetnek képeiken más felhasználókat is a tagelési funkció segítségével.
2013. június – Videó megosztási lehetőség
A felhasználóknak elérhetővé válik, hogy 15 másodperces videókat is megoszthatnak a felületen a képek mellett.
2013. december – Direct messages
Elindul az üzenetküldési lehetőség a felhasználók között az applikáción belül.
2014. június – Bővített képszerkesztési lehetőségek
Kibővítik a fotók szerkesztését pl. fényerő, kontraszt stb. opciókkal az applikáción belül.
2015. szeptember – Videó hirdetések
Elérhetővé válik a felhasználók számára a megduplázott időtartamú (immár 30 másodperces) videós hirdetések lehetősége.
2016. március – 60 másodperces videók
Mostantól már minden felhasználónak lehetősége van akár 1 perc időtartamú videókat is közzétenni.
2016. május – Új logo
Egy a korábbitól teljesen eltérő grafikájú logó készül az applikációhoz.
2016. augusztus – Megjelennek az Instagram storyk
A felhasználók mostantól feltölthetnek az új story felületre képeket, és 15 másodpercnél rövidebb videókat, melyek 24 óra elteltével automatikusan eltűnnek
2016. szeptember – Megváltozik a hírfolyam
Az algoritmus átvált a kronológiai sorrendről, mostantól a legnépszerűbb bejegyzések kerülnek előre a hírfolyamban
2016. november – Megjelennek az élő videók
A felhasználók mostantól megoszthatnak 1 óránál rövidebb live videókat a felületen
2017. február – Elérhetővé válnak a galériák
A galéria típusú bejegyzések segítségével a felhasználók már akár 10 képet is betehetnek egy posztba.
2018. június – Megjelenik az IGTV
Egy új formátum a hosszabb videók közzétételéhez, mely elérhető a saját fiókunkból.
2019. március – Appon belüli vásárlás
Megjelenik az applikáción belüli vásárlás lehetősége a felhasználók számára.
2019. november – Kedvelések elrejtése
Az Instagram kísérleti jelleggel néhány országban elkezdi elrejteni a kedvelések számát, azokat onnantól kezdve csak a posztoló láthatja.
2020 október – 10 éves az Instagram
Megjelenik az Instagram Reels, mely a TikTok riválisa lehet.
Láthatjuk, hogy mennyi minden változott ez alatt a 10 év alatt. Ha szeretnél képben maradni a legfrissebb Instagram újdonságokkal, akkor ajánljuk figyelmedbe legújabb Facebook és Instagram alapozó, hirdetéskezelés és haladó webináriumainkat!