Sokan még mindig úgy tekintenek a Pinterestre, mintha csupán a receptek és barkácsötletek platformja lenne, pedig egy igen erőteljes online marketing eszköz is lehet.
A friss adatok alapján több, mint 416 millió ember látogat a Pinterestre havonta! Főleg az e-kereskedelem területén sok cégnek az egyik fő leadgenerátor felülete lett a Pinterest.
A Pinterest készített nemrégiben egy felmérést, melyből igen látványos adatokat láthatunk a felhasználói szokásokról.
Az eredményekből pedig egyértelműen látszik, hogy a felhasználók vásárlásait nagyban befolyásolják a Pinteresten látott termékek.
- 72% mondta, hogy a Pinterest vásárlásra ösztönzi őket még akkor is, ha előtte nem volt konkrét vásárlási szándékuk
- 70% fedez fel új termékeket a Pinteresten
- 90% állítja, hogy a Pinterest segít nekik eldönteni, hogy mit vásároljanak
- 78% hasznosnak találja a márkák tartalmait a Pinteresten
- 66% vásárol valamit, miután látja egy márka pinjeit
A fenti adatok ugyan nem kifejezetten Magyarországra vonatkoznak, de mindenképpen elgondolkodtatóak. Ha kapacitásba belefér, mindenképpen érdemes betervezni a marketing mixünkbe a Pinterest jelenlétet is. Amennyiben pedig már jelen vagyunk a felületen, aktivizáljuk magunkat! 😊