Krízis és marketing: Marketing teljes gázzal, többszámjegyű növekedés a Schüssler Naturcosmedicsnél

A koronavírus járvány következtében kialakult gazdasági környezet sok céget arra kényszerített, hogy változtasson az ügymenetén, a termékein és a marketingjén. Ebben az interjúsorozatban bemutatunk pár olyan céget, akik sikeresen kezelték a járványhelyzet következtében kialakuló válság kihívásait, így más vállalkozások is ötletet meríthetnek a példájukból.

Kérlek mutasd be magad, és a céged!

Soós Adrienn vagyok, a Schüssler Natur CosMEDics márka megálmodója, létrehozója. Termékeink szigorúan natúr alapanyagokból készülnek, melyekben különböző biokémiai ásványi sók is találhatóak egyedül vagy kombinációban. Ez adja kozmetikumaink egyediségét, különlegességét. A Schüssler natúrkozmetikumokkal 100%-ban természetes megoldásokat kínálunk a legkülönfélébb bőrproblémákra.

Hogyan, milyen helyzetben ért a járványhelyzet? 

Jó 2019-es évet zártunk, sok új termékkel, szép eredményekkel. Számok szintjén kifejezve, mi egy kisebb, 10-15%-os növekedéssel számoltunk a tavaszi időszakra, de ezt sikerült jócskán meghaladnunk.

Mik voltak a legnagyobb kihívások a korlátozások bevezetése után?

Elsősorban a csomagolóanyag- és alapanyagbeszerzés. Mivel sok mindent külföldről szerzünk be (európai országokból, kis cégektől), nem tudtam, hogyan alakul majd az ellátás, ezek a cégek bezárnak-e, stb. Így gyorsan meghoztuk azt a döntést, hogy nagyobb készleteket vásárolunk fel, hogy minél tovább kitartson.

A dolog egy másik vetülete a lelki része volt: elhinni azt, hogy a mi termékeinkre a karantén alatt is szükség lesz. Bízni kellett abban, hogy a marketingaktivitások meghozzák a kívánt eredményt, és a kollégákban is tartani kellett a lelket. Szerencsére senkit sem kellett elküldenünk a cégtől.

Fizikailag nem volt bonyolult átszervezni az irodát, mivel összesen négyen (ebből ketten a férjem és én vagyunk) dolgozunk bent, és három külsős kolléga van, akik egyébként sem járnak be rendszeresen. Tehát a home office könnyűszerrel megoldható volt.

Milyen átalakításokat kellett tenni az ügymenetben, a termékekben, szolgáltatásokban?

Azonnal értesítettük az ügyfeleket és a partnereket, hogy nálunk a kiszolgálás továbbra is folyamatos, várjuk a rendeléseket. Lejjebb vittük az ingyenes kiszállítás összeghatárát, és bevezettünk három új terméket is, ebből az egyik – a kézfertőtlenítő – kifejezetten erre az időszakra reflektált.

Hogyan változtattál marketingen? 

Nagy stratégiai változtatásokat nem tettünk, hiszen az e-commerce mindig is a fő disztribúciós csatornánk volt. Még többet költöttünk közösségimédia-hirdetésekre. Igazából teljes gázzal toltuk a marketinget, nem vettünk vissza ebből semmilyen szinten. Leszerződtünk a márkanagykövetünkkel, Béres Alexandrával, hogy ezzel is erősítsük a márkát. Létrehoztunk három landing oldalt, és a SEO is kiemelt szerephez jutott. Az offline megjelenések viszont kevesebb fókuszt kaptak, érthető módon.

Hogyan reagáltak a vevők és az ügyfelek a változásokra? 

Nem volt negatív reakció, inkább pozitív visszajelzéseket kaptunk. Vásárlóink nagyon örültek a sok promóciónak, kedvezménynek, és természetesen az új termékek bevezetésének.

Mi lett a változtatások eredménye?

Egy nagyon szép, több számjegyű növekedés e-commerce-ben.

Hogyan készülsz az őszre, az esetleges második hullámra?

Biztosan lesznek termékbevezetések, emellett készülünk a karácsonyi időszakra is. Folytatjuk a marketinget azon az úton, amit elkezdtünk az év elején. Mi nem szeretnénk senkit riogatni, a termékekre fókuszálunk, az edukációra, nem pedig a vírusra. Nyilván vannak olyan tisztálkodási termékeink, amik ebben az időszakban kiemelt figyelmet kaphatnak, de nálunk nem csak erről fog szólni az ősz. Ez egy csodás évszak, utána máris itt a karácsony – ebben a hangulatban fog telni a 2020-as év vége.

Miket javasolsz a többi vállalkozásnak a hasonló helyzetek kezelésére? 

  • Legyen jó cash flow, hogy tudjál készletezni, ha olyan a portfolió.
  • Ne vedd vissza a marketinget.
  • Ha kell, adj több kedvezményt, de tartsd fent a vevőid figyelmét, folyamatosan halljanak rólad.

Mint ahogyan látjuk, igazán kifizetődő tudott lenni a járvány legnehezebb időszakában sem álltak le a marketinggel a Schüssler Naturcosmedicsnél. Most, hogy elkezdődött a járvány második hulláma, mindennél fontosabb, hogy ne tétlenkedjünk, hanem előrelátóan cselekedjünk. Ha megerősítenéd piaci helyzetedet, remek megoldás lehet hozzá, ha erős listát építesz magadnak. Hogy csináld jól? Listaépítés előadásunkon megtudhatod! 😊