A járvány 5 közösségi marketing tanulsága, amit mindenképp vegyél figyelembe tervezéskor

Az idei évre rányomta a bélyegét a covid járvány, és fontos, hogy mi is levonjuk a megfelelő tanulságokat belőle. Online marketinges munkánk során különösen tekintettel kell lennünk a külső változásokra, következményekre. A járvány okozta hatásokkal is érdemes tisztában lennünk, hiszen ezek a tanulságok lehetnek leginkább segítségünkre az előttünk álló időszak tervezésekor.

  1. A közösségi média vált hírforrásaink alapkövévé

A közösségi média csatornák – köztük a Facebook vált legtöbbünk meghatározó hírforrásává a korlátozások bevezetésével. Megnőtt ezeknek a felületeknek a használata még azok körében is, akik eddig kevésbé aktívan használták ezeket a csatornákat.

2. Nagyobb arányban használják szórakozásra ezeket a felületeket az emberek

A digitális fogyasztásban megnőtt az igény a szórakoztatóbb tartalmak iránt, ez valószínűleg összefüggésben állhat azzal, hogy a bezártság és a rossz hírek miatt az embereknek nagyobb szüksége lett a könnyedebb tartalmakra.

3. Megváltozott felhasználói szokások a közösségi médiában

Míg a Z generációs fogyasztók a járvány alatti időszakban visszatértek a régebbi, hagyományos felhasználói módokhoz (megnőtt az üzenetküldés, az applikációhasználattal eltöltött idő), addig az idősebb generáció továbbra is változatosan használja a különböző közösségi média csatornákat.

4. Megnőtt az élő videók használata

Kiemelkedő változás, hogy nagyon megugrott az élő videók használata és megtekintése egyaránt a járvány időszakában. Akik a járvány időszak alatt kezdték el használni (akár felhasználóként, akár készítőként) az élő videós formátumot, azok nagy százalékban megtartják ezt a formátumot a későbbiekben is. Emiatt ezt a kommunikációs formát mindenképpen érdemes beterveznünk a következő időszakba nekünk is a marketing mixünkbe.

5. A hirdetések sok érdeklődőt hoznak, de a vásárlásért még tovább kell dolgoznunk

A kutatások azt bizonyítják, hogy ugyan hatékonyak a fizetett hirdetések az érdeklődők bevonzásában, azonban konkrét vásárlás viszonylag kis százalékban realizálódik ezekből a kattintásokból. Tehát hosszabb távú stratégiát választva, érdemes hosszabb vásárlói folyamatokat kialakítanunk, és nem az azonnali vásárlást forszíroznunk.