A járvány 5 közösségi marketing tanulsága, amit mindenképp vegyél figyelembe tervezéskor

Az idei évre rányomta a bélyegét a covid járvány, és fontos, hogy mi is levonjuk a megfelelő tanulságokat belőle. Online marketinges munkánk során különösen tekintettel kell lennünk a külső változásokra, következményekre. A járvány okozta hatásokkal is érdemes tisztában lennünk, hiszen ezek a tanulságok lehetnek leginkább segítségünkre az előttünk álló időszak tervezésekor.

  1. A közösségi média vált hírforrásaink alapkövévé

A közösségi média csatornák – köztük a Facebook vált legtöbbünk meghatározó hírforrásává a korlátozások bevezetésével. Megnőtt ezeknek a felületeknek a használata még azok körében is, akik eddig kevésbé aktívan használták ezeket a csatornákat.

2. Nagyobb arányban használják szórakozásra ezeket a felületeket az emberek

A digitális fogyasztásban megnőtt az igény a szórakoztatóbb tartalmak iránt, ez valószínűleg összefüggésben állhat azzal, hogy a bezártság és a rossz hírek miatt az embereknek nagyobb szüksége lett a könnyedebb tartalmakra.

3. Megváltozott felhasználói szokások a közösségi médiában

Míg a Z generációs fogyasztók a járvány alatti időszakban visszatértek a régebbi, hagyományos felhasználói módokhoz (megnőtt az üzenetküldés, az applikációhasználattal eltöltött idő), addig az idősebb generáció továbbra is változatosan használja a különböző közösségi média csatornákat.

4. Megnőtt az élő videók használata

Kiemelkedő változás, hogy nagyon megugrott az élő videók használata és megtekintése egyaránt a járvány időszakában. Akik a járvány időszak alatt kezdték el használni (akár felhasználóként, akár készítőként) az élő videós formátumot, azok nagy százalékban megtartják ezt a formátumot a későbbiekben is. Emiatt ezt a kommunikációs formát mindenképpen érdemes beterveznünk a következő időszakba nekünk is a marketing mixünkbe.

5. A hirdetések sok érdeklődőt hoznak, de a vásárlásért még tovább kell dolgoznunk

A kutatások azt bizonyítják, hogy ugyan hatékonyak a fizetett hirdetések az érdeklődők bevonzásában, azonban konkrét vásárlás viszonylag kis százalékban realizálódik ezekből a kattintásokból. Tehát hosszabb távú stratégiát választva, érdemes hosszabb vásárlói folyamatokat kialakítanunk, és nem az azonnali vásárlást forszíroznunk.

Amennyiben az idei évben nem úgy alakultak üzleti elképzeléseid, ahogyan szeretted volna, vagy némileg tanácstalan vagy a jövőt illetően, úgy várunk a Facebook Marketing Restart előadásunkon!