A Facebook közzé tette a 2019 negyedik negyedéves, és ezzel egyidejűleg persze a teljes 2019-es számait. Több újdonságot árulva ezzel nem csak magáról a Facebook platformról, hanem a platform családról is, amit ők Family of Apps-nak neveznek. Lássuk, mik ezek!
2,5 milliárd ember használja havonta a Facebookot (egész pontosan 2,498 milliárd), naponta pedig 1,657 milliárd. (Vigyázzatok, sok milliárd következik! 😉 )
2,89 milliárdan vagyunk, akik valamelyik Facebookhoz köthető platformot használják (FB, Instagram, WhatsApp, Messenger) havonta. A napi szám a „családban” 2,26 milliárd.
E kettő arányából kiderül, hogy nem a Facebook az a platform, amelyiket a leggyakrabban használnak az emberek, hiszen itt „csak” a havi felhasználók 2/3-a lép be naponta, míg a teljes appcsaládot tekintve 78% az arány. Jó lenne tudni, melyik az a platform, amelyik a legjobban megfogja az embereket. Én az Instagram és a Messenger közül választanék.
Kiderült az is, hogy a negyedik negyedévben nagyot ugrott az egy felhasználóra eső bevétel. Ez globálisan 8,52 dollár, Európában 13,21 dollár. De persze USA és Kanada van most is az élen a maga 41,41 dolláros felhasználónkénti bevételével.
Most először hozták nyilvánosságra azt, hogy az appcsaládban az egy felhasználóra eső bevétel 7,38 dollár globálisan, ami a Facebook hasonló számának 86%-a. Nem is olyan rossz az arány. Bevallom itt kevesebbre tippeltem volna. Sajnos regionális bontást itt nem publikáltak.
Érdekes megnézni a felhasználói szám változást is. Ebből kiderül, hogy minden régióban növekedik a Facebook platform. A 2018 eleji GDPR + Cambridge Analytica okozta megtorpanás illetve visszaesés már a múlté. Minden régióban növekedést látunk, érdekes módon Európa szinte ugrott egyet +7 millió új felhasználóval a 2019-es negyedik negyedévben.
Ezek tehát a főbb számok, de a hamarosan kezdődő konferencia beszélgetésen talán több minden kiderül.
Mit szóltok hozzá?