A 16 éves Facebook számokban

Ma 16 éve, 2004. február 4-én indította útjára Mark Zuckerberg a Facebookot (pontosabban a thefacebookot) a Harvardon. Azóta szinte egy generáció nőtt fel, de egy biztos: generációk számára lenne szokatlan a mindennapi élet a közösségi média, és azon belül a Facebook és platformjai nélkül.

Arra gondoltam, ünnepeljük úgy a szülinapot, hogy nézzünk meg pár elgondolkodtató számot a Facebook mint cég és a Facebook, mint platform életéből! Most nem a friss tőzsdei jelentést használtam (amit egyébként itt érdemes átböngészni), hanem a WeAreSocial riportjából.

A Facebook a legnagyobb a közösségi platformok között. Érdemes megnézni a listát, egyrészről azért, mert az első 5-ből még két másik Facebook tulajdonú platform van (Instagram a 6.).
A Facebook egy másik vonatkozása: a WhatsApp és a Messenger uralja az üzenetküldők piacát szinte mindenhol.
A 2,449 milliárd felhasználóból 1,95 milliárd érhető el hirdetésekkel. Ez a teljes földi lakosság közel egy harmada.
Egy Facebook poszt átlagosan 7,01%-át éri el a rajongóknak, az organikusan elérés pedig 5,17 átlagosan.
A Facebook posztok átlagos „aktivitási” aránya (tudom nem ez a jó fordítás…) 3,39%. A legjobb a videó 6,09%, a legrosszabb a sima szöveges poszt 1,44%. Érdemes megnézni, mennyit változtak az arányok.
Nem minden oldal egyenlő. Az adatok alapján a kevesebb rajongóval rendelkező oldalak több embert érnek el arányaiban, és többen is reagálnak a kommunikációjukra.
Az Instagram önmagában is szép számokkal rendelkezik. A lakosság 15%-át éri el átlagosan világszerte, a felhasználói szám pedig (még) elég szépen növekszik.
Az Instagram esetében is a videó a leghatékonyabb tartalom.
Az üzleti Instagram profilok átlagosan 2,5%-ot növekedtek, 1,7 posztot raknak ki naponta a bfeedbe, 13,1 sztorit publikálni havonta.

Ez csak néhány főbb szám, érdemes átböngészni a teljes jelentést itt.

Boldog 16. szülenapot Facebook! 🙂