Hónapok óta várjuk, amikor február elején Zuckerberg bejelentette az új irányokat már tudtuk, hogy hamarosan itt lesz, most pedig megérkezett. Itt az Instagram Checkout, vagyis az Instagramba integrált fizetési rendszer, amivel nem kell elhagyni az appot, ha meg szeretnénk vásárolni a kedvenc márkáink termékeit.
Ok, kezdjük előről!
Először a Facebookon jelent meg a Facebook shop és a termék cimkék, aztán az Instagram is megkapta a lehetőséget, ráadásul ma már nem csak posztokban, sztorikban is rájelölhetjük a termékeket a tartalomra.
De eddig ez úgy működött, hogy a bejelölt termékről csak bővebb infót kaptunk Instagramon, ha vásárolni szerettünk volna, akkor egy weboldalra kellett érkezni. Ez változik most meg, legalább is a béta tesztben résztvevő márkáknál és az amerikai Instagram felhasználóknál.
De miért izgalmas ez? Hétfőn a Live-ban pont arról beszéltem, hogy mennyire leuralja a Facebook a vásárlási folyamatokat, hiszen egyre kevesebb okunk van, hogy elhagyjuk a platformjait. Ma pedig bevezeti a vásárlási lehetőséget, amivel – amint kinyitja a tágabb publikumnak – nem csak a nagy márkáknak ad újabb bevételszerzési lehetőségeket, hanem azoknak az influencereknek, kézműveseknek, kisvállalkozásoknak, akik nem akarnak feltétlenül egy komplett webáruházat üzemeltetni, de szeretnének egyszerűen, online is értékesíteni.
Ráadásul mindezt egy kattintásos fizetéssel is támogatja az Instagram Checkout, vagyis más rendszerekhez hasonlóan megjegyzi a bankkártya adatokat. Igaz, kosár funkciót még nem tartalmaz a rendszer, vagyis nem tudunk több terméket összeválogatni ugyanattól az eladótól.
Az admin rendszerről még nincs infó, de valószínűleg Instagramon belül is lesz egy megrendelés kezelő felület azoknak, akik a Checkout-ot tudják használni.
Egyelőre ez a hír, amint lesz bővebb információ, természetesen beszámolunk róla. 🙂