Hirdetésrelevancia-diagnosztika: új elemzés a relevancia pontszám helyett

A relevancia pontszám gyakran nyújt segítséget, amikor optimalizálni szeretnénk a hirdetéseket. Egyben mutatja, mennyire jól választottuk ki a célcsoportot, mennyire voltak aktívak, és mennyire sikerült elérni a célunkat a hirdetéssel.

A Facebook fejlesztésének következtében e három elemet külön is vizsgálni tudjuk a relevancia pontszám helyett ugyanis bevezetik a Hirdetésrelevancia-diagnosztikát, ami a következő három elemet foglalja össze:

  • Minőségi rangsorolás: a hirdetési minősége a konkurenciához (ugyanazon emberekért versenyzők) képest.
  • Aktivitás arányszám szerinti rangosorolás: várható aktivitási arányszám a konkurens hirdetésekhez képest
  • Konverziós arány szerinti rangosorolás: várható konverziós arány a konkurenciához képest.

A három elemhez nem számokat kapunk, hanem sávokat magyarázatok formájában:

  • Átlag feletti
  • Átlagos
  • Átlag alatti (a hirdetések alsó 35%-a)
  • Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)
  • Átlag alatti (a hirdetések alsó 10%-a)

Az átlag a 35–55. percentilissávot jelenti.

A három elem megmutatja, min kell változtatnunk. Például ha:

  • a minőségi rangsor átlag alatti: javíts a kreatív tartalom elemeinek minőségén, vagy célozz jobban.
  • az aktivitási arányszám átlag alatti: készíts figyelemfelkeltőbb, a célközönséget jobban megmozgató hirdetést, vagy célozz meg olyan célközönséget, amely nagyobb valószínűséggel reagál rá.
  • a konverziós arány szerinti rangsorolás átlag alatti: javíts a hirdetésedben szereplő felhíváson vagy a kattintás utáni élményen, illetve célozz meg komolyabb szándékot mutató célközönséget. 

Az új metrikákat a Facebook folyamatosan vezeti be, a relevancia pontszám pedig április 30. után megszűnik. Részletesebb információkat innen indulva találsz. Szerintem jó az irány, Te mit gondolsz?