Black Friday kampány kívánságlistával és chatbottal

Két problémával nagyon gyakran találkozom a képzéseim során főleg, amikor olyan kiemelt időszakról beszélgetünk, mint a Black Friday:

1. Hogyan tűnjünk ki a zajból olcsón? Karácsonykor, Black Friday napján, kuponnapokon mindenki hirdet, ráadásul – nyilván enne köszönhetően – drágák a kattintások. Hogyan jussunk el a célcsoporthoz olcsón?
2. Ha eljutunk sok emberhez, megnő az ügyfélszolgálati munka is. Viszont ha nem válaszolunk gyorsan, a drága pénzért elért ember inkább mástól vesz. Ráadásul van, hogy éjszaka akarnak azonnal megoldást…

Igazából mindegyikre van megoldás, és a kollégáim egy esettanulmányban részletesen ki is fejtették az rgstudio.hu oldalon. Ráadásul a megoldás egyik fontos szereplője egy chatbot volt, amit sokan még mindig nem mernek használni.
Nem írom le az összes megoldást, csak a főbb pontokat.

Nem akarsz sokat fizetni a kampányidőszakban?
Gyűjtsd össze a célcsoportod előre, egy saját adatbázisba!

Ezt megteheted persze egy hírlevélre is, amit úgy oldottak meg a kollégák, hogy a weboldalra terelték napokkal korábban az érdeklődőket, ahol kívánságlistára tudtak feliratkozni.
A másik megoldás volt maga a chatbot volt, ahol korábban lehetett kedvezményes áron vásárolni.
Mivel nem csak online értékesít az ügyfél, így ezt sem felejtettük el, erre is fókuszáltunk a kampányban.

Lásd a részleteket a táblázatban és az eredeti esettanulmányban:

Egy kampány számokban
Egy kampány számokban

A chatbot és a kampány
A kampányban a chatbottal küldtünk üzeneteket a feliratkozóknak, de nem csak az értékesítésben volt szerepe.
A beépített megoldásoknak hála nagyon sok olyan kérdés volt, amit a chatbot tudott megválaszolni. Akinek kellett vevői kérdéseket kezelni egy Black Friday kampány során, az tudja, hogy ez milyen fontos.

Az eredmény
Bár elvileg egy napról szólt az akció, jó ötlet volt kiterjeszteni.
Már a bevezető kampány során is érkeztek a vásárlások, majdnem annyi, mint magán a fekete pénteken.
Összesen 136.000 forint ment el hirdetésekre, amik 286 vásárlást eredményeztek, összesen 5.000.000 forint értékben.
Vagyis egy vásárlás hirdetési költsége 475 forint volt 17500 forint átlagos kosárérték mellett. Ami egész jó. 🙂

Tanulság:
1. Építs saját adatbázist a “nagy nap” előtt. Nekik olcsóbban fogsz tudni kommunikálni. Lásd kívánságlista vagy chatbot.
2. Használj saját felületeket, ott könnyebb lesz elérni az embereket. PL. hírlevél, Messenger.
3. Építs folyamatokat, így növelheted a hatékonyságot.
4. Figyelj az ügyfélszolgálatra, mert szükség van rá, ha el szeretnéd érni az embereket.
5. Automatizálj amit csak tudsz. Például chatbottal. Akár az ügyfélszolgálati feladatok egy részét is.