A magyar felhasználók az elsők között kapták meg a Facebook mobil alkalmazásának új verzióját, ami rengeteg újdonságot tartalmaz:
– új kamera, különböző effektekkel
– sztori funkció, amivel az elmúlt 24 óránkat tudjuk összefogva közvetíteni. Az ide töltött fotók és videók azonban 24 óra múlva eltűnnek.
– direkt fotó és videó küldési lehetőség, amivel olyan tartalmat tudunk megosztani, amit csak két alkalommal lehet megnézni.
Persze ezen funkciók egy része már megvan egy ideje Instagramon, Messengerben, és Snapchat-en (ahonnan az ötletek származnak eredetileg).
Az új kamera funkciók célja nyilván az, hogy jobban a Facebookhoz kössék a felhasználókat.
De közben remekül beleilleszkednek abba az új tendenciába, ahogy a közösségi funkciók eltolódnak a publikustól a privátabb felületek felé.
Persze jogos a kérdés, minek ide is, ha van ilyen Messengeren és Instagramon is? Főleg, miután a Messengeren olyan óriási felháborodás volt, amikor ezeket a funkciókat bevezették.
Egyrészről a Facebook mégis a legnagyobb közösségi hálózat, ez termeli a legtöbb pénzt, itt kell leginkább növelni az elköteleződést és az aktivitást.
Másrészről azt gondolom, a Facebook nem tudja pontosan, melyik platformon melyik funkció fog a legjobban működni, ezért ahogy szokták: letesztelik. Aztán ha valamelyik nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, akkor változtatnak.
Érdekes kérdés, hogy az asztali verzióban nincs nyoma se a sztorinak, se pedig a direkt üzeneteknek, ez pedig felvethet némi felhasználói problémát.
Üzleti kommunikációt az újdonságok egyelőre nem nagyon érintik. Olyanoknál nyújtanak pluszt az új lehetőségek, akik a privát profilukon építik a személyes márkájukat. Később a Story funkció valószínűleg oldalaknak is megnyílik az Instagramhoz hasonlóan.
Amiért mindenképpen érdemes figyelni cégként is az újdonságra az a tendencia. A publikusból a zártabb közösségek és kommunikáció felé történő elmozdulás. Ez alapvetően fogja megváltoztatni a kommunikációs kényszert már a következő hónapokban is.