Csökken a Facebook oldalak mérhetősége a külső eszközökön is

A Meta belső eszközei után a külső szolgáltatók rendszereiben is elbúcsúzhatunk két fontos mérőszámtól, ahogy ezt tettük a Meta saját eszközein is korábban.

November 15-től ugyanis megszűnik az “impressions” mérőszám a Meta Page Insights API-ban. Pontosabban szépen belekerül itt is a “Views”-ba az organikus jelentésekben. Ez egyrészt azt fogja jelenteni, hogy kevesebb információnk lesz az organikus posztok eredményeiről, másrészt pedig azt, hogy a november 15 előtti és utáni adatsorok nem pontosan ugyanazt fogják jelenteni.

Ha ehhez még hozzávesszük azt is, hogy az “oldal rajongók” mérőszámtól is elbúcsúzhatunk az API-ban, érezhetjük, hogy komoly változás előtt állunk.

Persze egyrészről ez nem számít, hiszen nem a statisztikákért dolgozunk, hanem a valódi üzleti eredményekért, ráadásul az organikus kommunikáció is egyre több cégnél háttérbe szorul a hirdetésekhez képest.

Másrészről viszont minden olyan adatsor, amivel szegényebbek leszünk, megnehezíti a munkánkat.

Ha használsz külső eszközöket a Facebook oldalad elemzéséhez, készülj fel rá, hogy novembertől kevesebb adat áll a rendelkezésedre.