Akár 30%-kal növekedhetnek a hirdetési költségeid, ha iOS eszközökön használsz kiemelt bejegyzéseket (és nem figyelsz oda).
A Meta bejelentette, hogy – az Apple nyomására – változtat az iOS eszközökön történő bejegyzés kiemelés (boost post) folyamatán. Az ok az, hogy igazodik az Apple Store szabályaihoz, ami szerint az alkalmazáson belüli vásárlásokért 30% jutalékot kap az Apple.
A hónap végétől kezdi el azt a változást bevezetni a Meta, hogy ha valaki a Facebook vagy az Instagram iOS alkalmazáson belül fog elindítani kiemelt bejegyzéseket és kiegyenlíteni a hirdetési költséget, akkor azt az Apple fogja kiszámlázni egy +30%-os szolgáltatási díjjal együtt.
A Meta javaslata egyszerű: a legegyszerűbb az, ha nem az iOS appon belül (emeljük ki a bejegyzéseket) hirdetünk, hanem elmegyünk a mobilon a Facebook vagy az Instagram weboldalra, és onnan indítjuk a kiemelést. De ha az asztali környezetből indítunk el a hirdetést (pl. laptopon a weboldalon), akkor sem lesz plusz díj természetesen.
Azért kell erre különösen figyelni, mert ha valaki rutinszerűen indít hirdetéseket Instagramból vagy Facebookból, akkor annak jelentősen meg fognak emelkedni a költségei. Ugyanis a Meta nem fogja eltávolítani a lehetőséget, mert szeretne minél nagyobb rugalmasságot biztosítani.
Lesz még egy fontos változás a fizetési folyamatban.
Eddig, amikor a kiemelt bejegyzést használtunk – eszköztől függetlenül – mindig utólag vonta le az összeget a Meta (egy-két speciális szerződéses konstrukciót kivéve). Mostantól, ha valaki iOS eszközön fog bejegyzés kiemelést indítani, előre fel kell tölteni egy keretet a számlájára, amiből lehet majd indítani a hirdetéseket.
Ha valaki ezt a hirdetési keretet iOS eszközön tölti fel, akkor ki kell fizetnie az Apple 30%-os szolgáltatási díját. Ha azonban ezt a hirdetési keretet asztali környezetben, vagy a mobil appon töltjük fel, akkor ugyanúgy elhasználhatjuk a keretünket.
A hónap végéig indul el az USA piacon ez az iOS eszközöket érontő változás, az év végégi pedig világszerte bevezeti a Meta.
Bár erről külön nem szól a cikk, az iOS-es Business Suite alkalmazásra valószínűleg ugyanezek a változások fognak vonatkozni, az iOS-es Hirdetéskezelő alkalmazásra viszont valószínűleg nem. Az előbbiben ugyanis ugyanúgy boost postként hozunk létre hirdetéseket.