A Facebookot és vele a Metát már-már temetni érdemes, hiszen a közvélekedés szerint inkább TikTokon töltik az idejüket a felhasználók, élükön a fiatalokkal. Nos a Meta 2023 harmadik negyedéves tőzsdei beszámolójából egy kicsit más kép rajzolódik ki.
Lássuk a főbb számokat!
- 3,96 milliárd ember használja a Meta nagyobb platfomjait összesen (Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp). Idén minden valószínűség szerint ez a szám meghaladja a 4 milliárdot. Ezt majd a januári jelentésből fogjuk megtudni. Naponta egyébként 3.14 milliárd ember használja a cég valamelyik platformját.
- A cég hirdetési bevétele 33,643 milliárd dollár volt a legutóbbi negyedévben. Soha nem volt még ilyen magas. A 2021-es karácsonyi negyedév volt eddig a legjobb (32,639 milliárd). De az egy negyedik negyedév volt. Ennek alapján az idei utolsó negyedév bevétele 38 milliárd dollár fölé is kúszhat.
- Egyre nőnek a hirdetéseken túli bevételek is. Az egyéb kategória most 293 millió dollár volt, ami leginkább a Whatsapp for Businessnek köszönhető. A kiküldött üzenetek egy részéért ugyanis fizetni kell (leginkább Indiában).
- Az újonnan bemutatott Quest 3 hatása még nem látszik, ez szintén a karácsonyi időszakban lesz érdekes.
- A Facebook platformot havonta 3,049 milliárd ember használja legalább egyszer, naponta pedig 2,085 milliárd. Ebben az az érdekes, hogy mind a kettő szám emelkedik, és a két legkényesebb piacon (Európa és USA+Kanada) nem csökkennek a napi felhasználói számok és a havi felhasználói szám is csak az európai piacon csökken, az USA + Kanada piacon ez is növekszik.
- Az összes Family of Apps felhasználóra (vagyis a 3,96 milliárd emberre) vetített bevétel egyébként 8,71 dollár/ fő, míg a Facebook felhasználókra vetített bevétel 11,23 dollár / fő.
Ezek amik a grafikonokból kiolvashatók, de a tőzsdei bejelentéshez kapcsolódó beszámolóban vannak más olyan érdekességek is, amik marketing szempontból kiemelten fontosak. Lássuk ezeket:
- 7%-kal nőtt a Facebookon 6%-kal nőtt az Instagramon eltöltött idő eddig ebben az évben. Az ok: a mesterséges intelligencia alapú ajánló bevezetése a feedben. Mivel több eleme még csak most élesedik sok helyen, ez a tendencia valószínűleg nem áll meg.
- A bevezetése óta a Reels 40%-kal növelte az Instagramon töltött időt a bevezetése óta. Ez nem csak a formátumnak, hanem az ajánló algoritmusnak is köszönhető.
- Már 10 milliárd dollárnál többet költöttek el a hirdetők Az Advantage+ Shopping kampányokkal, és már a hirdetők fele használja az Advantage+ kreatívokat.
- Több, mint 600 millió beszélgetés zajlik le üzenetekben a cégek és az emberek között. Ettől még nagyon sokat vár a cég, csak érzékeltetésként mondta Zuckerberg, hogy az indiai felhasználók több, mint 60%-a vette fel a kapcsolatot üzenetben cégekkel Whatsappon keresztül. Ez azért érdekes, mert ezek a funkciók még szinte csak Indiában érhetők el. Mi lesz, ha globálisan is kiterjesztik?
- A Threads-et jelenleg majdnem 100 millió aktivitás van havonta a platformon.
- A platformokon megjelenített hirdetések száma 31%-kal nőtt, a hirdetési ár pedig 6%-kal csökkent. Ez leginkább az ázsaiai és a „Rest of the world” piacoknak köszönhető.