A LinkedIn elkezdte tesztelni a teljesen automatikus hirdetési folyamatot: csak a weboldalunk címét kell megadni és már kész is a hirdetés. Nem kell célzásokkal, kreatívokkal és beállításokkal szuttyogni, mindent megtesz a PPC-s kollégák helyett a mesterséges intelligencia.
Automatizált hirdetéslétrehozás az elejétől a végéig: LinkedIn Accelerate
Az Accelerate egy új, automatizált B2B hirdetési kampány létrehozási élményt, amit a mesterséges intelligencia hajt. A rendszer akár öt percen belül egy teljes körű kampányt és automatikus optimalizálást javasol, de ezeket a kampány elindítása előtt azért még lehet módosítani és finomítani. Az Accelerate-et egyelőre csak pár kiválasztott cég használhatja kísérleti jelleggel, és több mesterséges intelligencia szolgáltatásra épül, mint például az automatizált elhelyezés, amely 47%-kal javítja a konverziónkénti költséget a LinkedIn szerint, és a Predictive Audiences, amelynél pedig 21%-kkal csökkentette a Lead szerzés költségét.
Az Accelerate használatához a hirdetőknek egyszerűen meg kell adni a hirdetett termék URL-jét. Ezután a mesterséges intelligencia elemezi a webholdalt, a hirdető LinkedIn-oldalát és a fiók korábbi LinkedIn-hirdetéseit. Ezekből áll össze a kampány javaslat. Az ilyen adatok felhasználásával létrehozza a kreatívokat és közönséget az Accelerate, de ezeket lehet módosítani és másolni, vagy akár finomítani a célzási paraméterek például kizárásokkal vagy földrajzi adatok pontosításával.
Az. Accelerate mellett egy ASszisztens is segíti a hirdetőket, amely javaslatokat tesz a kampányokkal kapcsolatban, ráadásul egy beszélgetés keretében lehet nála visszakérdezni, hogy miért javasolja ezeket. Tulajdonképpen mintha egy ChatGPT lenne beépítve a hirdetéskezelőbe (vagy talán pont a ChatGPT, hiszen a LinkedIn tulajdonosa a Microsoft, aki nagyon jó viszonyt ápol az OpenAI-jal).
Az Accelerate az optimalizálásban is segít. Miután a hirdetők elindítják az Accelerate kampányt, a LinkedIn mesterséges intelligencia modelljei automatikusan módosítják az ajánlatokat, és a legjobban teljesítő elhelyezésekre és kreatívokra helyezik át a költségkeretet.
Persze ez még csak teszt. De nyilván előbb-utóbb mindegyik hirdetési rendszerben is megjelennek a hasonló megoldások, amik egyre nagyobb szerepet fognak betölteni, ahogy pedig egyre ügyesebbek lesznek, egyre több pénzt fognak a mesterséges intelligenciára bízni a cégek (a PPC-s kollégák helyett).