Hogyan érintik az alprofilok az oldalaink elérését vagy a hirdetéseinket? Milyen következményei vannak kommunikációs vagy akár moderációs szempontból? Ebben a cikkben ezt járjuk körbe, a további Facebook profilok létrehozási lehetőségeiről pedig itt olvashatsz.
Alprofilok és marketing lehetőségek
Hogyan érintik a Facebook marketinget az alprofilok? Nyilván egyelőre találgatni tudunk csak, de feltételezve, hogy sokan és tudatosan fogják használni az alprofilokat, joggal merül fel a kérdés, hogyan hat ez a marketingünkre.
Fontos tudni, hogy az adatgyűjtésnél, illetve az adatok megosztásánál a Meta összekapcsol mindent mindennel. Vagyis az alprofiloknál végzett aktivitások a fő profilon megjelenített hirdetésekre is hatással vannak és fordítva. Így tulajdonképpen mindegy, hogy egy ember alprofilt vagy fő profilt használ, a hirdetés továbbra is utol fogja érni.
Kérdés, hogy mi lesz az elérésekkel? Ezzel kapcsolatban jó tudni, hogy a Meta már régóta nem embereket ad meg, hanem Fiókközpont fiókokat. A Meta magyarázata: „…Azt is jelenti továbbá, hogy ha valaki a Fiókközpontban összekapcsolta a Facebook- és az Instagram-fiókját, akkor a hirdetésre vonatkozó becslésekben és mérésekben az illető egy személynek számít; abban az esetben pedig, ha valaki nem kapcsolta össze a Facebook- és az Instagram-fiókját a Fiókközpontban, akkor a fiókjai a hirdetésekre vonatkozó becslésekben és mérésekben több fióknak számítanak….”
Mivel az alprofilok benne vannak a fiókközpontban, ezért ezek elvileg nem fognak több elérést jelenteni.
Ami viszont keveredést okozhat az a felhasználói szokások -egyelőre nem ismert- változása.
Tegyük fel például, hogy a célcsoportod tudatos, és sokan elkezdenek használni alprofilt azért, hogy a Te témádat külön érjék el. Ők a Te Facebook oldaladat egy alprofilon követik be, ahogy a csoportodba is alprofillal lépnek be.
De mi van, ha egy idő után kevesebbszer váltanak át az alprofilba?
Akkor hiába követték be az oldalad, hiába léptek be a csoportodba, az – organikus- üzeneteid nem fogják őket utolérni addig, amíg nem váltanak.
Al profilok és a hozzáférés biztonság
Egy másik kérdés az alprofiloknál a menedzsment vonatkozás. Itt is írtam, hogy az alprofilok alkalmasak lennének arra, hogy egyfajta biztonsági hozzáférést adjanak. Hiszen ha letiltják a fő profilunkat (de nem a fiókot!), akkor milyen jó lenne, ha azért még az oldalunkat vagy a csoportunkat tudnánk kezelni egy másik profillal!
Nos a jó hír az, hogy elvileg csoportoknak és oldalaknak is lehet adminja al profil, bár ezt még csak csoportoknál sikerült beállítani. Oldalnál nem tudtam megtalálni a beállítások közül az al profilt, Vállalkozáskezelőhöz pedig nem lehet hozzáadni al profilt, hiszen ahhoz önálló e-mail cím kell.
Al profilok a kommunikációban és a moderávióban
Az adminoknak jelenthet segítséget az, ha eltérő profilt használnak a privát kommunikációra és az üzletire. Hiszen így, ha hozzáférnek egy munkával kapcsolatos bejegyzéshez, akkor ez nem lesz látható az ismerőseik számára.
Viszont érdekes kérdés, hogy a hozzászólások moderációjánál lesz-e nehézség azzal kapcsolatban, hogy alprofilokat is kell moderálni? Például egy rosszakaró sok negatív kommentet, vagy akár negatív értékelést is adhat, hiszen létrehoz plusz 2-3 alprofilt, és máris rosszabbnak nézhet ki a helyzet, mint valójában. Visszakövetni egy alprofilt egy valódi profilhoz pedig problémás lehet. De ezt majd meglátjuk gyakorlatban.
Összességében az alprofilok megjelenése rövid távon nem fog valószínűleg nagy változást okozni a marketing lehetőségekben, de azért nem árt odafigyelni és felkészülni.