Új kommunikációs formátummal bővült az Instagram: Közvetítés csatornákon (Broadcast channel) is lehet kommunikálni tömegesen. Ez tulajdonképpen a Telegram csatornák másolata.
Mi az az Instagram Broadcast channel vagyis Közvetítő csatorna?
Ez egy olyan üzenet alapú felület az Instagram Inboxban, amelyikben a csatorna gazdája tud a követőinek különböző típusú tartalmakat küldeni. A követők nem tudnak önálló posztokat létrehozni, csak reagálni tudnak a csatorna posztjaira. A posztok lehetnek szövegesek, hang alapúak, képek, videók, szavazások, stb.
Mark Zuckerberg például azt tervezi, hogy a Meta újdonságait fogja megosztani a saját csatornáján ami a Meta Channel 📣 nevet kapta. Igen, az emojival.
Az új megoldást csak mobilon tudják elérni a követők, de nem mindegyik régióban, így Magyarországon sem, indítani pedig csak kiválasztott tartalomgyártók (influenszerek) tudnak ilyet, de van egy várólista, amire fel lehet iratkozni mobilról.
A Broadcast Channelek persze bővülni fognak további funkciókkal.
Lesz lehetőség vendégeket hívni, ki lehet rakni majd a csatorna linkjét a profilra, sztorikba rakhatunk majd iratkozz fel a csatornámra matricát. Azok pedig, akiknek a zárt Instagram üzeneteire elő lehet fizetni, külön csatornát indíthatnak majd a követőiknek és az előfizetőiknek.
Sőt, a funkció később Facebookra és Messengerre is érkezni fog a jelenlegi tervek szerint.
Miért (lesz) jó a marketingben a Broadcast Channel?
Ez tulajdonképpen egy saját feed, amiben csak az üzemeltető profil tud üzeneteket írni. Nincsenek benne konkurens üzenetek, nincsenek reklámok (még?), akik feliratkoznak, minden üzenetünket vissza tudják nézni, ráadásul értesülni is fognak az értésekről a feliratkozók.
Valahol a hírfolyamok és a privát üzenetek között elhelyezkedő kommunikációs formátumról van szó, ami valljuk be, jól illeszkedhet bármelyik cég kommunikációjába.
Alig várjuk, hogy mi is kipróbálhassuk! 🙂