Lead űrlapot kaptak az Instagram profilok

Izgalmas és hasznos újdonság jelent meg, de az egyik szemünk sír: egyszerűen használható űrlapot kaptak az Instagram profilok.

Az Instagram profiljukat sokan weboldal helyett használják, hiszen a grid és a Sztori összefoglalók rengeteg lehetőséget biztosítanak. Bár senkinek nem javaslom, hogy weboldal helyett használjon Instagram profilt, de kiegészítésképpen mindenképpen hasznos.

A praktikus megoldások sora most ráadásul tovább bővült, hiszen az Instagram profilokon megjelenő call to action gomboknál most már önálló Érdeklődő űrlapot tudunk készíteni néhány gombnyomással, mobilon.

Űrlap létrehozás Instagram profilon

Mindössze azt kell tennünk, hogy a profilon a szerkesztésre kattintva kiválasztjuk a Műveletgombot, majd ott az Érdeklődőkeresési oldal opciót.

Innentől már csak a mezőket kell kiválasztani, és már jöhetnek is az érdeklődők!
Ha valaki ezen a felületen keresztül ír nekünk, kapunk e-mailt is, és az így szerzett érdeklődők bekerülnek a Meta Business Suite-ban található űrlapkönyvtárba is. (A Lead űrlapokkal szerzett érdeklődőkhöz hasonlóan)

Mire használjunk?

Elvileg rengeteg dologra jó lehet:

  • ajánlat kérést tudnak itt leadni
  • nyereményjátékra regisztrálhatnának a követők
  • hírlevél adatbázist építhetnénk
  • időpontot is egyeztethetnének az érdeklődők…

Szóval a lehetőségek elvileg határtalanok.
Miért mégis a sok „elvileg”?

Sajnos az űrlapon semmilyen lehetőség nincs arra, hogy a begyűjtött adatokat jól kezeljük.
Nem tudunk megadni adatkezelési tájékoztatót, és nincsenek olyan megoldások, amikkel például jóváhagyásokat gyűjthetnénk be.

Ez pedig komoly hátrány azok számára, akik szeretnének megfelelni a szabályoknak. Egyébként pedig nagyon furcsa, mivel a Lead hirdetésekben ezek mind nagyon praktikusan vannak megoldva.

Így bármennyire örülünk is ennek a megoldásnak, sajnos még sem javasolt a használata.