Újabb negyedévben csökkentek a Meta hirdetési bevételei, de a felhasználó szám nem apad tovább. Többek között ez is kiderült a 2022-es harmadik negyedévi tőzsdei jelentésből.
Ismét publikálta a Facebook anyavállalata a Meta negyedéves tőzsdei jelentését, ami nem fest túl rózsás képetm ennek ellenére Mark Zuckerberg pozitívan látja a jövőt.
Nézzük a főbb számokat és néhány grafikont!
- A felhasználói szám egy kicsit ismét növekedett, éves alapon 4%-kal többen használják a cég platformjait. Ez konkrétan azt jelenti, hogy az „alkalmazás család” felhasználói száma havi szinten 3,71 milliárd ember, naponta pedig 2,93 milliárd jelentkezik be legalább az egyik alkalmazásba.
- A Facebook esetében a havi felhasználói szám 2,958 milliárd a napi pedig 1,984 milliárd
- Az Instagramot havonta 2 milliárdnál több ember használja.
- Ha az adatok mélyére nézünk, jó hír, hogy se az észak-amerikai, se az európai felhasználók száma nem csökkent tovább. Sőt, havi szinten minimális növekedés is látható.
- Az egy felhasználóra eső bevétel viszont (a fentiekből is látható módon) csökkent az előző évihez képest, így világ szinten 10 dollárról 9,41 dollárra apadt a fejenkénti bevétel.
- A metaverzumos álmokért felelős Reality Labs továbbra is rengeteg pénzbe kerül a cégnek (sőt, többe, mint eddig bármikor). Ez ráadásul jövőre sem fog változni.
- A kutatás-fejlesztésre a bevétel 33%-át költötte a Meta. Egy évvel ezelőtt ez az arány 22% volt.
Ezek az alap adatok, amik így összességében nem festenek túl rózsás képet a cégről.