Bár az Instagram is dolgozik rajta, a TikTok gyorsabb volt. Lemásolta a BeRealt TikTok Now néven.
A közösségi platformok érettségét – és talán a hozzájuk kapcsolódó hype csúcsát – jelzi, amikor már nem csak a saját alap funkcióikra fókuszálnak, hanem a piacon megjelenő friss ötleteket kezdik másolni (vagy vásárolják fel).
Ezt tette a Meta (akkor még Facebook néven) többek között a Snapchat, majd a TikTok különböző fiunkcióival. Most a BeRal van a soron, ami az elmúlt hónapokban nagyon ment, így a nagyok elkezdték másolni. Az Instagram is dolgozik a saját megoldásán, mégis a TikTok volt az első: publikálta a TikTok Now appot, ami egy az egybe a BeReal másolata.
Mit tud a TikTok Now?
Ahogy írtam: amit a BeReal.
Az alkalmazás naponta egyszer figyelmeztet, hogy három perced van (micsoda fejlesztés, a BeRealnél ez csak kettő) arra, hogy készíts egy fotót vagy egy 10 másodperces videót mindkét kamerával egyszerre. Ha kicsúszol a három percből, akkor aznap már nem fogsz tudni közzétenni.
A lényeg, hogy az effektezett, filterezett tartalom helyett autentikus élményeket ossz meg akkor, amikor az alkalmazás kéri, nem pedig akkor, amikor Neked a legideálisabb.
Az ötletet a BeReal kapcsán sokan szeretik, meglátjuk, bevállik-e más platformon is.
Mire jó nekünk a TikTok Now?
Az őszintébb kommunikáció jobb betekintést engedhet a mindennapokba, de amire a marketingben különösen jó lehet, hogy emlékeztessen: kommunikálj. Így pedig több alkalommal tudsz megjelenni. Erről itt írtam részletesen.
Próbáljátok ki a BeRealt, próbáljátok ki a TikTok Nowt, ha kell ismerős, kövessétek be a Közösségi kalandoztások profilt bátran! 🙂