Hogyan optimalizáld az érkező oldalad a hirdetéseid javításához? Tippek a Metától

Amikor hirdetés optimalizációról beszélünk, sokaknak a kreatív és a célzások beállításának finomítása jut elsőre az eszébe. Pedig gyakran nem a hirdetéseken kell javítani, ha jobb eredményt szeretnénk elérni, hanem az érkező oldalon.

Ezzel kapcsolatosan publikált a Facebook egy kutatást és néhány tippet. Lássuk, mire érdemes figyelni, ha weboldalra viszünk látogatókat:

  1. A weboldal töltődjön be 3 másodpercen belül!
    A mobilról érkező látogatók 53%-a elhagyja az oldalt, ha a töltődés 3 másodpercnél tovább tart.
  2. Legyen folyamatosság a hirdetés és a weboldal között!
    A legjobb céloldalak a zökkenőmentes, folytonosság érzését keltik a vásárlókban. Amikor az emberek rákoppintanak egy hirdetésre, a céloldalnak természetesnek kell lennie a következő lépésnek. A céloldalon felsorolt képek, üzenetek, árak vagy ajánlatok erősítsék meg a hirdetésben megjelenő tartalmat.
  3. Azonosítsuk az ügyfelek gyakori kérdéseit, és ezeket tüntessük fel az érkezési oldalon!
    Ne kényszerítsd a potenciális ügyfeleket arra, hogy több oldalt átlapozva, feleslegesen keresgéljenek!
  4. Képzeld magad az ügyfeleid helyébe!
    Nézd meg az ő szemszögén keresztül az oldalt, és próbáld felidézni, milyen helyzetben van, amikor a weboldaladra érkezik!
  5. Tervezz mobilbarát weboldalt!
    A látogatók órákat töltenek el mobilon, a Facebookot Magyarországon például a felhasználók közel 50%-a csak mobilról használja. (ok, ez az adat nem a kutatásból van, hanem a Datareportal.com-ról).
    Ha ennyit mobiloznak, kulcsfontosságú, mit tapasztalnak, amikor a weboldaladra érkeznek a mobiljukon.
    Ok, tudom, ez a „mobilbarátság” nem mai téma, de jogos a kutatás felvetése, hogy még ma is foglalkozni kell vele.
  6. Feleljen meg a weboldalad a „3 C”- nek, vagyis!
    – Continuity ( folyamatosság): gyorsan betöltődő weboldal, zavaró felugró ablakok nélkül, az érkezési felület vizuálisan és üzenetekben is igazodik a hirdetéshez
    – Content (tartalom): 1-2 görgetés után megértik a látogatók, mi a termék és mi az előnye. Személyes adatok megosztása nélkül is el tudnak mélyedni a termék részleteiben a látogatók. A legfontosabb tudnivaló, gyakran ismételt kérdések 1-2 görgetés után elérhetők.
    – Call To Action: a call to action legyen ugyanaz a hirdetésben és az érkezési oldalon. A CTA folyamatosan, könnyen elérhető marad az oldalon. Egyértelműek a navigációs utak az aloldalak és a főoldal között is.

Ok, valljuk be, egyik felismerés sem olyan, amit ne olvastunk volna. Nincsenek falat rengető újdonságok.
Mégis fontos ezeket újra és újra elolvasni, és végiggondolni, a weboldalaink, a landing page-eink a termékoldalaink megfelelnek-e ezeknek a feltételeknek?