Úgy tűnik, hogy Zuckerberg legnagyobb bánatára töretlen a TikTok népszerűsége. Az első negyedéves applikáció letöltési listát magabiztosan vezeti a TikTok. A Reels pedig a felhasználókért folytatott küzdelem ellenére sem tudta sarokba szorítani az konkurenciát.
Ezért a népszerűségért azonban tesznek is a TikTok-nál, folyamatosak a fejlesztések – lépést tartanak a felhasználói igényekkel. Az USA-ban jelentős mértékben növekednek az appon belüli költések, ami kereskedelmi szempontból is jó iránynak tűnik. Az Insider Intelligence elemzőcég jóslatai szerint az applikáció reklámbevételei idén akár a háromszorosukra duzzadhatnak majd.
Az úgynevezett szépség filterek használatát (simább bőr, megváltoztatott arcszőrzet a férfiaknál, arckontúr változtatások stb.) ugyan az amerikai felhasználók többsége már problémásnak tartja, de továbbra is népszerűek. Emiatt sokszor támadják a többi közösségi platformmal együtt a TikTok-ot is, ezt különböző szabályozásokkal próbálják kivédeni. Ígéretet tettek, hogy a felhasználók által készített effekteket felülvizsgálják mielőtt nyilvánosan publikussá válnak. Emellett jelenteni is lehet egy-egy effektet, ha a felhasználók károsnak ítélik meg azokat.
Az egyik legújabb fejlesztésük is pont a filterek népszerűségére épül. Az Effect House, ami a TikTok saját AR effekt készítője, béta verzióban már el is indult. Ezzel ugyan picit már elkéstek a versenytársakhoz képest, viszont a népes videókészítő bázis, ami a TikTok-on található elég erős háttér lehet a gyors terjedéshez.
Ezzel az új eszközzel nem csupán a meglévő effektsablonokat használhatjuk a videókban, hanem létrehozhatunk saját AR effekteket is. Ugyan az effektek készítése igényel némi technikai tudást, de a TikTok elérhetővé tett egy részletes leírást is azoknak, akik szeretnék maguk is megtanulni a folyamatot.