Az érdeklődés alapú Facebook hirdetések 30%-a pontatlan egy kutatás szerint

Te is gondolkodtál már el azon, hogy a hirdetéseid célba érnek-e?
Vajon jó emberekhez jutnak el a drága pénzen közvetített üzeneteid?

Az Észak-Karolinai Állami Egyetem kutatói nem csak elgondolkodtak, hanem csináltak is egy kutatást, amiben arra a következtetésre jutottak, hogy az érdeklődés alapú Facebook hirdetések 30%-a nem jó embereknek jelenik meg.

A kísérlet több fázisból állt. Először 14 új, teszt fiókot hoztak létre, majd tervezetten kattintottak, illetve követtek be oldalakat. Közben folyamatosan vizsgálták, milyen érdeklődések jelennek meg a teszt fiókoknál. Azt tapasztalták, hogy a porfilokhoz sorolt érdeklődési kategóriák 33,22%-a pontatlan vagy irreleváns.

Következő fázisban egy nagyobb mintával dolgozta. Bevontak 146 embert a világ minden tájáról, és egy böngésző kiegészítő segítségével nyertek ki adatokat a résztvevők fiókjából és kérdéseket tettek fel nekik. A válaszadók 29%-ban számoltak be pontatlanságról.

Ez tehát a hír. Érdemes elolvasni a részleteket, mert vannak benne érdekes elemek.
Pár dolgot azonban érdemes ezzel kapcsolatban végiggondolni.

  1. A kísérlet 2020-ban kezdődött. Vagyis jóval az Apple iOS szigorítása után. Ez persze rossz hír, mert ez azt jelenti, hogy azóta akár még pontatlanabbak is lehetnek a hirdetések.
  2. A minta viszonylag kicsi, 14 + 146 ember a 2,9 milliárdhoz képest. Ennek ellenére elgondolkodtató, hiszen sokszor érezzük, hogy mintha nem jó emberek látnák a hirdetéseket.

Most akkor gond van? Mit tehetünk?

A kutatás ellenére a Facebook hirdetések képesek eredmény termelni ha jók használjuk őket. Szóval nincs gond.
Arról már többször írtam, a képzéseinken is beszélek róla mindig, hogy az érdeklődés alapú célzást csak a folyamat elején, új, „hideg” célközönségek keresésére érdemes használni. Arra, hogy felkeltsük az érdeklődést, és magával a hirdetéssel szűrjük le, ki az, aki tényleg a célcsoportunkba tartozik.

Ráadásul ha már vannak adataink (főleg konverziós adatok), akkor inkább használjunk hasonmás célzásokat.
Azok sok esetben 20-30%-kal hatékonyabbak, mint egy sima érdeklődés alapú célzás.

Szóval nincs gond, ha valaki ügyesen használj a hirdetéseket.
Persze ezt meg kell tanulni, de ebben segítünk például a következő Instagram és Facebook Hirdetéskezelés Szuperhatékonyan webináriumon. Jelentkezz itt, és megmutatjuk, hogyan hozhatod ki a legtöbbet a hirdetéseidből!