Már 10 éves is téma volt, hogy mikor jön el az a pillanat, hogy egy online hirdetés létrehozásához a weboldal címen és a bankkártya adatainkon kívül nem kell megadnunk mást, ugyanis a rendszer mindent elvégez majd helyettünk. A weboldal alapján létrehozza a kreatívot, kiválasztja a célcsoportot, licitál, optimalizál, mi pedig hátradőlünk, és teljesítjük a beérkezett megrendeléseket!
Ügyfél oldalon ez nyilván jól hangzik, a PPC menedzserek és az ügynökség vezetők pedig bevesznek egy nyugtatót, és felcsapnak egy állásportált…
10 éve is téma volt, a világ pedig ebbe az irányba halad, de még messze van ez a helyzet. Viszont mindegyik nagy platform rendszeresen mutatja be a teljes automatizálás irányába mutató terveit.
Most éppen a Meta, a Facebook és az Instagram gazdája beszélt a jövőről két „csomagot” bemutatva a Meta Advantage-et és a Meta Advantage+-t.
(Apropó, Ti hogyan fordítanátok egy ilyen szolgáltatás csomag esetében az Advantgage szót?)
Mi az a Meta Advantage suite?
Két része van az új iránynak: Advantage néven illetik a manuális kampány beállításhoz kapcsolódó fejlesztéseket, Advantage+ néven pedig azokat a termékeket, amik a célzást, az optimalizálást és a hatékonyság növelést támogatják.
- Nézzük a megváltozott neveket:
A Lookalike Expansion-ból Advantage Lookalike lesz, a Detailed Targeting Expansionből Advantage Detailed Targeting. - Az Automated App Ads új neve Advantage+ App Campaigns.
- Az Automatic Placements új neve Advantage+ Placements
- A kreatív optimalizálásra szolgáló Dynamic Experiences Advantage+ Creative néven folytatja
- A hamarosan érkező Automated Shopping Ads-t pedig Advantage+ Shopping Campaigns néven érhetjük majd el
A részleteket végignézve tényleg szinte csak rebranding-ről van szó. Legalábbis egyelőre.
De mi a jövő?
A jövő egyértelműen a cikk elején leírt irány: egyre több feladatot vesznek át tőlünk az algoritmusok és a mesterséges intelligencia a hirdetés kezelésben, mi pedig egyre kevésbé leszünk képesek beleszólni a folyamatokba. Jól mutatja, hogy sok – mostantól Advantage néven emlegetett funkció – opcióként kezdte, mist viszont kötelez elem lett. Például a célzás kiterjesztések bizonyos esetekben.
Jó ez nekünk?
Elvileg jónak kéne lenni mert a gép az adatoknak köszönhetően okosabb lehet, és gyorsabban tud reagálni. Elvileg.
De ahhoz, hogy ez igaz is legyen adatok kellenek. Adatok nagy tömege.
Ez pedig kevés cégnek áll rendelkezésére a magyar piacon olyan mennyiségben, hogy valóban ki tudja használni az automatizálódó folyamatok előnyeit.
Persze lesz változás, az okosodó rendszerek meg fognak tanulni kevesebb adatból is dolgozni, de egyelőre jobban járunk, ha mi magunk tanuljuk meg, hogyan lehet hatékonyabban kezelni a hirdetéseket és sikeresebben optimalizálni a kampányainkat.
Persze ebben is tudunk segíteni, erre találtuk ki az Instagram és Facebook Hirdetéskezelés Szuperhatékonyan képzést.
…a kor szavára hallgatva, lehet, hogy át kellene neveznünk nekünk is Liftup Hirdetések Advantage-re? 🙂
Amíg ezt eldöntjük, jelentkezz!