Ha közösségi média platformokról van szó, akkor természetes, hogy az elsők között szerepel a Facebook, a YouTube és az Instagram. Azonban nem valószínű, hogy hazánkban sokan hallottak már a Kuaishou-ról, vagy a Qzone-ról. Pedig, ha a világszintű felhasználói elosztást nézzük, akkor bizony ők is a toplistán szerepelnek a legnépszerűbb alkalmazások között.
Ami szintén meglepő lehet, hogy a nemzetek közötti eloszlásban Kínának pont ugyanannyi dobogós platformja van, mint az USA-nak. Az pedig, hogy az Egyesült Arab Emírátusok szerepelhet ezen a listán a Telegramnak köszönhető.
Némi politikai magyarázata persze van a dolognak, ugyanis a Facebook 2009-ben lett betiltva Kínában, és ekkor indult hódító útjára a WeChat és a TikTok is. Ugyan Trump elnök megpróbálta hasonló szankciókkal súlytani a TikTok-ot, azonban ez nem sikerült neki. Érdekesség még, hogy a Facebook Iránban és Szíriában is tiltólistás. A felhasználói eloszlás alapján a legtöbb Facebook felhasználó indiai, majd ezt követi az USA és harmadik helyen Indonézia.
A Statista adatai szerint nagyjából minden órában 30.000 órányi tartalom kerül fel a YouTube-ra, ami többek között emiatt is másodikként szerepel a népszerűségi listán. A WhatsApp-osoknál szintén India vezet és itt Brazília lett a második. A WeChat felhasználók is igen aktívak, ugyanis egy átlagos napon 45 milliárd üzenetváltás történik ezen a felületen.
Összességében a 4,5 milliárd ember használja a különböző közösségi média platformokat a világon, ami az össznépesség 57%-a.