Hogyan használjuk a linkeket Facebook-on?

A Socialinsider nemrég készített egy átfogó kutatást, melynek során több, mint 50 millió Facebook bejegyzést vizsgáltak meg ebből a szempontból.

Azt szerették volna megtudni, hogy melyik a legeredményesebb linkelhelyezési megoldás jelenleg a platformon belül. Az alábbi három megállapításra jutottak az adatok feldolgozása után:

  1. A link nélküli posztok elérése kétszer akkora, mint a linket tartalmazó bejegyzéseké.
  2. Az első hozzászólásba elhelyezett linket nem használják elterjedten a márkák, cégek.
  3. Az albumok a legnagyobb elérést produkáló bejegyzésformák.

Természetes, hogy a cégek szeretnék átirányítani a weboldalukra a facebook olvasókat, de bizony úgy néz ki, hogy ezt a Facebook algoritmusa nem nézi jó szemmel. Miért is örülne neki, ha azonnal kivinnénk az érdeklődőket a platformjukról? Ezt „büntetik” az alacsonyabb eléréssel.

A cégek 99,76%-a nem használja azt a megoldást, hogy első bejegyzésként jeleníti meg a linket. Azonban felesleges aggódni amiatt, hogy ezzel látogatókat vesztenénk el, érdemes kipróbálni ezt a módszert is.

Összefoglalva: legyünk bátrak, kísérletezzünk és nézzük meg, hogy nálunk hogyan válnak be az általuk linkelhelyezési megoldások.