Azt már a Facebook (azóta Meta) tőzsdei jelentése kapcsán is megírtam, hogy a cég elismerte: nem tudott olyan mértékben növekedni, mint ahogy lehetett volna. Ennek pedig az oka az Apple iOS14 operációs rendszerében debütáló adatvédelmi korlátozások.
Most a The Financical Times megírta, hogy mekkora is lehet az a veszteség, amit a nagy közösségi platformok elszenvedhettek: 9,85 milliárd dollár.
Ez nem egyedül a Facebook vesztesége. A YouTube, a Snapchat, a Twitter és a Facebook „adta össze”. Persze ez nem csak a nagy platformoknak fáj. Azok a cégek, akik ezeken a felületeken hirdetnek, és nem rendelkeznek saját adattal és más csatornával az ügyfeleikhez, szintén bajba kerültek. Hiszen se célozni nem tudnak olyan pontosan, se mérni, se pedig a hirdetések konverzióit követni.
Persze a nagy közösségi- és hirdető platformok nem ülnek magukba roskadva. Újjáépítik a hirdetési megoldásaikat amiknek a segítségével a szigorúbb adatvédelmi környezetben is képesek lesznek újra a korábbihoz hasonlóan kifinomult szolgáltatásokat nyújtani. Azonban ehhez még idő kell. a The Financical Times által megkérdezett szakértő azt nyilatkozta, hogy még legalább egy év kell ahhoz, hogy széleskörűen tudja a Facebook használni a most fejlesztés alatt álló, új alapokon nyugvó hirdetési megoldásait. Hasonló időtáv hangzott el a Facebook tőzsdei jelentésén is.
Mit tegyünk addig?
Nos, egyrészről ki kell facsarnunk mindent a jelenlegi megoldásokból.
Másrészről pedig saját adatbázist kell építenünk. Az elsőben a Hirdetéskezelés Szuperhatékonyan és a Haladó Instagram és Facebook Hirdetések képzéseink segítenek, a másodikban pedig az Építs Listát Hatékonyan és Biztonságosan képzés. Jelentkezz rájuk, hogy a következő egy évben is tudd növelni az eredményeidet!