A Facebook több ponton változtat az elérések mérésén. Az egyik bejelentés tulajdonképpen egyszerű: azoknak a felhasználókat, akik nem kapcsolták össze a Facebook és az Instagram fiókjukat, külön személyként fogja kezelni a rendszer.
Eddig ugyanis ha valakit az adatai alapján össze tudott párosítani (például mert ugyanazt az e-mail címet használta), egy személyként kezelte. Ha ugyanaz az ember látta a hirdetéseket Facebookon és Instagramon, akkor ezt kezelte a rendszer. Ez a változás lényege: aki a fiók központban nem kapcsolja össze a két rendszert, mostantól két különböző embernek fog számítani. Az ok a Facebook szerint az, hogy így tiszteletben tartja a felhasználók akaratát.
A másik változás is hasonló. Ha valaki eltérő fiókokat használ, például egy sima Facebook felhasználót és egy üzleti fiókot, akkor ő is kétszer jelenhet meg az adatokban. Például a „magánszemély” profiljával lát egy bejegyzést, aztán átjelentkezik az oldal nézetbe, és úgy is látja ugyanazt a bejegyzést (hiszen oldalaknak is lehet saját hírfolyama, ahol azokat a posztokat látják, amire oldalként feliratkoztak), akkor ugyanaz az ember kétszer jelenik meg az elérésekben.
Általánosságban nem gondolom, hogy olyan nagy eltérésekre kell számítani, hiszen kevesen lehetnek akik szétkapcsolták az Instagramot és a Facebookot vagy olyanok, akik oldalként és privát profilként is követik ugyanazt az oldalt. De egyes esetekben jelenthet ez változást. Speciális célcsoportok esetén (például ahol intenzíven használják az emberek az Instagramot, vagy olyanoknak, akiknek sok influencer követőjük van), jelenthet ez már jelentős különbséget.
Érdemes figyelni a számokat és a változásokat ilyen szempontból is.
Ha pedig javítani szeretnél az eredményeiden, nézd meg aktuális képzéseinket! >>>