A Facebook és Instagram hirdetések eredménye sokaknak csökkent. Ennek sok oka lehet az iOS14-től kezdve, a politikai verseny éleződésén át szimplán az egyre nagyobb hirdetői létszám.
Éppen ezért időről-időre újra kell gondolni, milyen hirdetési stratégiában érdemes gondolkodni. Azért, hogy segítsek, leírom azt, ami az utóbbi időben nagyon sikeresen működik nálunk is, és több ügyfelünknél is.
1. Forgalom terelés mellett: adatbázis építés lead hirdetéssel
Azt látjuk, hogy a konverzió alapú, vagy a forgalomterelő kampányok hatékonysága sok esetben csökkent. Ezt lehet ellensúlyozni akár videóhirdetésekkel, de azzal is, ha a hirdetéssel adatbázist építünk, amit aztán -szinte- végtelen ideig tudunk felhasználni. A Lead hirdetések ebben kifejezetten hatékonyak, ráadásul nagyon sok probléma elkerüli őket. Hiszen minden a Facebook platformjain belül marad és nincsenek cookie-k amiket a böngészők tiltanak. Éppen ezért érdemes lead hirdetéseket futtatni, hiszen ha költséghatékonyan felépítesz a segítségükkel egy adatbázist, akkor a feliratkozóknak küldhetsz ügyesen e-maileket, amikkel értékesíteni tudsz.
Nagyon sok esetben bejött a Lead hirdetések használata. Amikor A/B teszteltünk webes feliratkozó űrlappal, általában fele, harmada volt az egy feliratkozóra eső költség akár B2B, akár B2C területen hirdettünk. Éppen ezért fogunk erről egy külön képzést is tartani, amelyikben a marketing szempontokon túl az adatvédelmi keretekről is fogunk beszélni. Jelentkezz itt, hogy megtudd, mit lehet kihozni ebből a formátumból!
2. Öntanuló kampánystruktúra
Gondolom ha öntanulásról beszélek, a mesterséges intelligencia és az algoritmusok jutnak az eszedbe, ami ki tudja, akár ijesztő is lehet. Nyugi, erről nincs szó.
Az öntanuló kampánystruktúra alatt azt értem, amikor úgy építesz egymásra kampányokat, hogy azok egyre eredményesebbé tudjanak válni.
Az öntanuló kampánystruktúra több szintből áll:
- alap célzások érdeklődés és demográfiai alapon
- remarketing célzások aktivitás alapon
és az, amitől igazán működik:
3. hasonmás célközönségek különböző verziói
A struktúra lényege, hogy amikor elkezdesz hirdetni, és nem tudod pontosan ki a célcsoportod, bátran használj alap célzásokat (érdeklődés, remarketing, stb.). Ahogy azonban egyre több adatod lesz (kosárba helyezés, videó megtekintés, vásárlás, feliratkozás, stb.), ezeket az aktivitásokat használd fel részint kizárására, részint remarketing hirdetések készítésére.
De a legfontosabb: használj olyan hasonmás célközönséget, ami a fő aktivitásodon alapul. Pl. adatbázis építés esetén a feliratkozókhoz hasonlókat érdemes készíteni, értékesítés esetén a vásárlók alapján, stb.
Így minden egyes feliratkozás, vagy eladás, ami történik, az okosítja a hasonmás közönséget, miközben segít optimalizálni a remarketing listádat is.
Ahogy egyre több kívánt aktivitás lesz, egyre jobban csökkenni fog a hasonmás közönségnél az eredményenkénti költség, egyre nagyobb hirdetési keretet rakhatsz erre rá, az alap célzások keretét pedig folyamatosan csökkentheted. Így könnyen lehet, hogy a kampány indítás után néhány nappal, vagy egy-két héttel később, akár a felére, harmadára csökkennek a konverzió költségeid.
A Facebook megtanulja, kik a legfontosabbak Neked, Te pedig tudsz finomítani a célzásaidon és a költséged elosztásán. Ez akkor is működik, ha napi párezer forintos kereted van, nincs szükség hozzá adatok millióira. Persze több adattal és nagyobb büdzsével gyorsabban tudsz optimalizálni, de ez az egyszerű struktúra kisebb keret esetén is jól működik.
Egyszerű a folyamat, egyszerű a kampányok felépítése akár a fenti leírás alapján is. De ha szeretnéd mélyebben, gyakorlatban is megismerni, akkor érdemes jelentkezned a Facebook és Instagram Hirdetéskezelés Szuperhatékonyan képzésünkre, ahol részletesebben lesz szó erről a kampánystruktúráról.
A lehetséges egyéni célközönségekről, a felépítésükhöz szükséges technikai hátterekről (Facebook Pixel, Konverziók API, videómegtekintés, stb.) pedig a Haladó Facebook és Instagram Hirdetések webináriumon lesz szó.
3. A legjobb, ha a kettőt kombinálod
Használd az öntanuló kampánystruktúrát Lead hirdetéseknél, ahol, a hasonmás közönséget biztosító aktivitás a Lead űrlapban történő feliratkozás lesz! Fűszerezd meg ezt egy automatizmussal, amelyik a Lead űrlap feliratkozóit átviszi a saját adatbázisodba, és kész: egy egyszerűen optimalizálható hirdetési rendszert kaptál, amelyik folyamatosan bővíti a potenciális vevőid táborát!
Szeretnél elmélyedni a fent bemutatott technikák részleteibe?
Jelentkezz képzéseinkre:
Építs Listát Biztonságosan és Hatékonyan! >>>