Egy jó űrlap 5 titka

Az űrlapokat gyakran használjuk adatgyűjtésre marketing kampányok során. Azonban nagyon nem mindegy, hogy milyen űrlapot készítünk egy-egy promócióhoz, adatkéréshez. Most összegyűjtöttünk néhány olyan tippet, melyekkel növelheted az űrlapjaid hatékonyságát.

A kevesebb valójában több

Minél kevesebb kérdést teszünk fel a felhasználóknak, annál valószínűbb, hogy kitöltik az űrlapunkat. Kampányindítás előtt többször is fussuk át, hogy mindig csak a legszükségesebb adatokat kérjük el egy adott fázisban. Amennyiben feltétlenül szükséges sok kérdést feltennünk (10-nél több), akkor érdemes lehet több lépésben megtennünk ezt. Ha több szintre bontjuk a bevonódási folyamatot, akkor szintenként készítsük el az űrlapot több kérdésre bontva azt.

Biztosan kell az a telefonszám?

Érdemes ezt is alaposan mérlegelnünk, hiszen a telefonszámukat az emberek sokkal nehezebben adják meg, az már bizalmas adatnak számít legtöbbünknek. Ha email címet úgyis kérnénk, akkor kérjük inkább el egy következő lépésben már az emailes kommunikáció során. A másik megoldás, ha nem kötelező mezőként szerepel, így aki szeretné, megadhatja.

Maradjunk az egyhasábos formátumnál

Az emberek sokkal szívesebben töltik ki az egyhasábos formátumot, mint a többit. Ha már ránézésre is egyszerűbbnek tűnik, nagyobb a bizalom a kitöltéssel szemben is. Átláthatóbb, gyorsabban kitölthető – szívesebben használják az ügyfelek. A szövegeket röviden fogalmazzuk meg és balrazárt elrendezést használjunk.

Mobilnézet, mobilnézet, mobilnézet

Ezt még sajnos mindig ki kell emelni, pedig az űrlapok nagyobb százalékát már mobileszközökről nyitják meg. Ha nincs mobilra optimalizálva az űrlapunk, elveszítjük ezen emberek bizalmát és nagy eséllyel az adataikat is.

Feltűnő helyen, jó ajánlattal

Hiába van egy jó űrlapunk, ha nincs mellette egy visszautasíthatatlan ajánlat, ami miatt megérje a felhasználónak megadni az adatát. Ha pedig mindezt csak elrejtve, görgetve tudja megtalálni az oldalon, akkor gyakorlatilag halálraítéltük az adatgyűjtő kampányunkat. Tehát mindig az oldal tetején, jó ajánlattal legyen elérhető az űrlap.

Ha adatgyűjtésre szántad rá magad, akkor a mostani közösségi felületek okozta változásokkal és a kapcsolódó adatvédelmi előírásokkal is érdemes tisztában lenned! Aktualizáld tudásodat a témában az Építs listát hatékonyan és biztonságosan! tréningünkön. A tréningen részt vehetsz élőben is, vagy választhatod az online előadást is – igényeid szerint.