Tanulj mások hibáiból az Instagramon is

Csak az nem hibázik, aki semmit nem csinál! Mi pedig szeretnénk segíteni, hogy Te tanulhass a mások által elkövetett hibákból – és sikeresebb lehess Instagramon. Összegyűjtöttük a leggyakoribb tévutakat az Instagram marketing világából, hogy neked már ne a saját bőrödön (büdzséden) kelljen megtapasztalnod ezeket.

Átgondolatlan nyereményjátékok

Az Instagram hemzseg a „Kövess és nyerj” típusú nyereményjátékoktól, de egyáltalán nem biztos, hogy számodra is ez lesz a leghatékonyabb megoldás – főleg nem hosszútávon. Ha egy vonzó nyereményért többen is bekövetnek, majd miután nem ők nyernek ki is követnek, akkor az nem túl sok haszonnal jár számodra. Nem releváns számukra az oldalad, terméked, üzeneteid, így nincs értelme ilyesmivel behúzni őket, hiszen nem maradnak a követőid hosszabb távon. Arról nem is beszélve, hogy hány fake profil és bot fogja követni az oldalad, ezzel is rontva az eredményeidet.

Túl általános és gyakori hashtagek

Átgondoltan válassz hashtageket a kommunikációdhoz, mert egy-egy igen népszerű és gyakori hashtaggel garantáltan nem fogod tudni felvenni a versenyt. Keress rá, ellenőrizd a találatok számát, és ha túlságosan sok van belőle, akkor érdemes mellé egyedi hashtageket is betenni. Válassz a márkádra, termékedre, RÁD jellemző, egyedi hashtaget.

Rossz szövegezés

Ugyan az Instagram felületén a képi, illetve a videós tartalom a legfontosabb, de ne kövessük el azt a hibát, hogy a szövegezésre nem fordítunk kellő hangsúlyt. Attól, mert van egy szuper fotónk/videónk, még nem garantált a siker. Kerüljük az unalmas, túl hosszú, túl eladásszagú vagy éppen szövegezés nélküli tartalmakat. Törekedjünk az egyensúlyra, a képi tartalmat egészítse ki a szöveg és együtt adjon egy egészt.

Minőség helyett mennyiség

Igen, tudjuk, hogy mennyire jó érzés azt mondani, hogy milyen sok követője van már az oldaladnak. Azonban sose az legyen a stratégiád, hogy gyorsan, sokkal nőjön az oldalkövetők száma. A követővásárlásról pedig még inkább lebeszélünk mindenkit. Ugyanígy a posztoknál se az legyen a cél, hogy teleszórjuk velük a felületet, hanem legyen inkább kevesebb, de jól átgondolt, minőségi tartalom az oldalunkon, mint mondjuk 5-6 semmitmondó bejegyzésünk naponta. Hosszú távra tervezzünk, és inkább lassabban érjük el céljainkat, de amit csinálunk, az a minőséget képviselje. Inkább csináljunk egy tartalmas bejegyzést csupán egy héten, és több storyt – ha nem tudunk újat mutatni követőinknek.

Az interakció hiánya

Ezt sajnos még mindig le kell írnunk és továbbra is tudatosítanunk kell: válaszoljunk a reakciókra, üzenetekre. Még most is sok olyan cég, márka képviselteti magát az Instagramon is, akik ugyan figyelmet fordítanak a tartalomgyártásra, energiát és pénzt fektetnek a hirdetésekbe – de megválaszolatlanul hagyják az üzeneteket, nem reagálnak a hozzászólásokra. Ha egy felhasználó bármilyen módon is megpróbál interakcióba lépni velünk, azt tekintsünk a munkánk eredményének és a lehető legrövidebb időn belül válaszoljunk rá. Fontos, hogy ha már sikerült kiváltanunk a követőinkből egy-egy ilyen interakciót, az nem maradhat válasz nélkül.

Nos, ha végig olvastad a cikket, akkor eljött a szembenézés ideje! 😊 Nézd meg, hogy te elkövetted-e ezek közül valamelyik hibát! Amennyiben igen, akkor most már legközelebb tudatosan javíthatsz rajta.