5 fontos szabály, ha a Facebook-on kommunikál a céged

Többször látunk olyan példát, mikor egy cég/márka elkészíti a Facebook oldalát, de valahogy csak az erőlködés érződik rajta, nem gördülékeny a kommunikáció. Ennek legtöbbször az az oka, hogy nem a közösségi média felülethez passzoló marketing stratégiát választottak maguknak. Próbálták valakiről lemásolni, hogyan is kellene ezt jól csinálni. Nos, ami az egyik cégnek bejön, az nagy valószínűséggel a másiknak nem fog. Ahhoz, hogy egyediek maradjunk és közben a saját bőrünkből se kelljen kibújni, hoztunk néhány alapszabályt, melyet mindenképpen ajánlott betartani.

legyél hiteles

A marketing a történetről szól, mellyel lenyűgözzük az embereket. Márka, cég esetében ez a történet rólunk kell, hogy szóljon, hiszen a mi történetünket meséljük el, képviseljük általa. Ettől lesz hiteles. Ha azt látod, hogy a konkurencia egy haverkodó, közvetlen stílusú kommunikációt folytat, te pedig sokkal formálisabb, üzletiesebb hangvételt használsz, akkor hiába fogod lemásolni az ő stílusát, nem leszel hiteles vele, mert tőled mást szoktak meg az ügyfeleid. Nem fogják érteni, hogy miért szólsz hozzájuk másképp a Facebook-on, mint ahogyan élőben.

adj arcot a márkádnak/cégednek

Az előző ponthoz kapcsolódóan, minden cég és márka mögött emberek állnak. Mutasd meg magad, és/vagy a kollégákat, akik ott dolgoznak. Sokkal emberközelibb lesz a kommunikációd az online térben is, ha látják az embereket a képviselt cég mögött. Egy emberrel könnyebben lehet azonosulni, kedvelni, mint az arcnélküli kommunikációkkal.

légy interaktív és elérhető

Használd ki, hogy a Facebook több eszközzel is segíti, támogatja a közvetlen kommunikációt. Az ügyfeleid is azt szeretnék, hogy ha lehet azonnal választ kapjanak megkereséseikre, kérdéseikre. Állj szóba velük, válaszolj nekik – lássák, érezzék, hogy fontosak számodra. Ez a fajta figyelem nagymértékben növeli a lojalitásukat, elköteleződésüket márkád/céged iránt.

ne csak videóz, élőzz is

A live videók értéke, ha lehet még nagyobb, mint a hagyományos videóké. Az előző részben már írtuk, de ismételjük: a felhasználóknak igényük van az azonnali reakciókra és élményekre. Ez a kifejezési forma áll ugyanis a legközelebb a való életben tapasztalt emberi kapcsolatokhoz. Aki élőben csatlakozik a videódhoz, sokkal inkább fogja úgy érezni, hogy egy különleges dolog részesévé vált, mint aki később nézi majd vissza a felvételt. Ezt a fajta megtisztelő figyelmet érdemes jól használni, számukra fontos és releváns tartalmakról készítsünk csak élő videókat.

mérj és elemezz

A felsorolás végére hagytuk, de minden eddiginél fontosabb: mérjük a kommunikációnk hatékonyságát amikor csak lehet. Erre számos eszköz áll rendelkezésünkre akár a Facebook-on belül, akár külsős szoftvereket veszünk is igénybe erre a célra. Az adatokat pedig rendszeresen elemezzük ki, és ezek alapján változtassunk, ha szükséges, optimalizáljuk a tevékenységeinket. Ha valami népszerű, próbáljuk megvizsgálni az okait, és felhasználni ezeket az információkat a további tartalmak készítéséhez is.

Ha ezeket betartjuk, és megtaláljuk a hozzánk leginkább illő stílust, onnan már sokkal könnyebb lesz szót értenünk célközönségünkkel. Követőink pedig elköteleződésükkel fogják meghálálni őszinte és hiteles kommunikációnkat.