Mennyi időd van a közösségi marketingre?

Amikor marketingről beszélünk, könnyű belefutni olyan tanácsokba, hogy mennyit posztoljunk Facebookra, kommunikáljunk több platformon, készítsünk videót, podcast-et, hírlevelet, sztorikat…

Igen ám, de a másik oldal ritkán kerül bele a képbe: mennyi időt vesz igénybe mindez?

Mennyi idő írni egy posztot?
Például ha írunk a Facebookra egy egyszerű posztot, az könnyen elkészül 5-10 perc alatt. De ehhez kell egy jó alap. Egy link, egy blog bejegyzés amit megoszthatunk, vagy egy kép. De nyilván csak azért nem írunk posztot, hogy legyen valami. Akkor lesz sikeres a kommunikáció, ha abban értéket adunk a követőknek. Ha úgy érzik kapnak valamit: megmosolyogtattuk őket egy kicsit, adtunk új információt, úgy érzik, törődtünk a problémáikkal.

Az ilyet megírni, megfogalmazni már nem is biztos, hogy olyan egyszerű. Lehet, hogy nem fog beleférni a 10 percbe, de sokszor a fél órába sem.

Ha pedig az egész alapja egy blogbejegyzés, azt önmagában lehet, hogy egy óráig írjuk, de van, amikor 2-3-4 óra is elmegy vel.

Nem szeretünk írni, inkább videóznánk?
Egy egyszerű, szelfi videó, ami 2-3 perc, felkészüléssel együtt legalább negyed óra – ha elég ügyesen beszélünk, jól össze tudjuk szedni a gondolatainkat, és elsőre el is tudjuk mondani. De ez nem megy mindig. Kell írni egy forgatókönyvet, kell találni egy jó helyet, felvenni 2-3-szor, kicsit vágni. El is szaladt 1-2 óra egy pár perces videóval. Ha pedig 10-15 percről van szó, máris kalkulálhatunk 2-3-4 órával.

Gyors, egyszerű live-ot szeretnénk?
Van, akinek ez tényleg gyors, mert csak elővesszük a telefonunkat, és máris megy a live. Tök jó, mert nem kell vágni, de azért nem árt felkészülni, összeszedni a gondolatokat, megkeresni a megfelelő környezetet. A 15-20 perces live így elkészülhet fél-1 óra alatt. Néha ez is összejön, de van amikor több feladat van vele. Ha például egy fél órás riportot tervezünk live részeként, akkor máris 3-4 óra előkészítést, szervezést igényel egy fél-egy órás élő közvetítés.

Ilyen munkákkal bátran lehet kalkulálni, és persze van akinek az egyik meggy jobban, van akinek a másik. De a közösségi kommunikáció sokszor több időt igényel annál, hogy csak majd úgy mellékesen megosztunk valamit. Erre időt kell szánni. Főleg, ha több felületen szeretnénk aktívan jelen lenni, mert a Facebook mellett LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on… A feladatok könnyen megtöbbszöröződhetnek.

Heti 8 poszt Facebookon, egy YouTube videó, 6 Instagram poszt, 15 sztori, 3 LinkedIn poszt, 2 hírlevél, és máris ott tartunk, hogy elment 6-8 óra csak a kommunikációra.

De ha ennyi munka, hogy jön valaki, aki azt meri mondani, hogy kommunikálj olyan sokat, amit bírsz, mert ez majd növelni fogja az eredményeket? (ja, ez én voltam)

Persze véletlenül sem szeretnék elijeszteni senkit. Mert azok a cégek, akik ki tudnak alakítani egy jó tervet, és beütemezik a kommunikáció publikálása mellé a létrehozási feladatokat is, rá fognak jönni, hogy ez megéri.

Hogyan kommunikáljunk gyakrabban, kisebb munkával?

A jó hír, hogy a kommunikációt lehet úgy sűríteni, hogy nem jár többletmunkával.

Vegyünk egy egyszerű példát!
Van egy jó alapunk, ami önmagában értéket ad, mert a célcsoportunk számára értékes információ van benne, vagy szórakoztató elem, vagy közösségi élmény (vagy a legjobb, ha mind a három együtt.). Ez lehet egy blog bejegyzés, egy videó, podcast, vagy akár egy prezentáció.

Sokan egy ilyet csak egyszer megosztanak például a Facebook oldalukon, amikor elkészült. És soha többé nem.

Pedig ezt érdemes újra megosztani magán a Facebook oldalon többször, pár nappal később, pár héttel később, de ha aktuális, akár hónapokkal, évekkel később is. Aztán oldal mellet csoportokban, LinkedIn-en is érdemes megjelentetni, ha pedig a formátumon lehet változtatni, készülhet belőle podcast, vagy a cikkekből videó, stb.

Az ilyen újramegosztásokkal már messze nem kell annyi időt tölteni, mint az első alkalommal. Ha pedig tömbösítve dolgozunk, például az első publikálás mellett beállítjuk a következő hetek, hónapok megosztását, akkor minimális plusz munkával tudjuk többszörözni a kommunikációt.

Újramegosztani félnetek nem kell jó lesz… 🙂

Mielőtt pedig azt mondanád, hogy ezzel feleslegesen terheljük a követőinket, mert újra meg újra ugyanazt fogják látni, észre kell venned valamit. Egyrészt előfordul, hogy az első alkalommal nem olvasol el valamit, mert éppen nem aktuális vagy nem érsz rá. De lehet, hogy elolvasod, viszont pár hónap múlva szívesen újraolvasnád, mert emlékszel, hogy hasznos volt. Persze az is lehet, hogy az első alkalommal nem találkoztál vele az algoritmusok miatt. Sőt az is, hogy az első 2-3 alkalommal azért nem találkoztál vele, mert akkor még nem követted azt a céget.

Sok ilyen trükk van, amit ki tudsz tapasztalni. De ha szeretnél ezek közül gyorsan, minél többet megismerni, jelentkezz az Építs Te is tartalompiramist több platformra! webináriumra, ami erről fog szólni végig. Tele lesz olyan tippekkel, trükkökkel, módszerekkel, amik segítenek abban, hogyan kommunikálj egyszerűen, több platformon, minimális időbefektetéssel. Jelentkezz most, és ismerd meg, hogyan tudod egyszerűen növelni a marketing és üzleti eredményeidet a több platformos kommunikáció segítségével!