Az, hogy mennyit érdemes kommunikálni a Facebookon ( vagy más platformokon) régóta foglalkoztat mindenkit, hiszen ez igencsak húsbavágó kérdés: a posztok elkészítéséhez idő kell, a jó posztokéhoz pedig még több.
A tapasztalataim velem régóta azt mondatják: minél többet kommunikálunk ( a megfelelő minőségben !!!), annál több elérésre számíthatunk, és annál jobb eredményekre is. Ráadásul a kommunikáció sűrűségének növelése gyógyír lehet olyan problémák megoldásában is, mint az elérés növelés, vagy éppen a forgalom növelés. Mégegyszer hangsúlyozom: ha a kommunikáció sűrítése nem jár együtt a minőség romlásával!
Ez azonban nem csak elmélet. A gyakorlat is ezt igazolta sok ügyfélnél is, de a saját számaink is ezt mutatták. Többször készítettünk erre már belső méréseket, az egyik ilyet kicsit részletesebben kidolgoztam, és bemutatattam már tavaly nyáron a képzéseinken (igen, ezért is érdemes járni 😉 ). Most kicsit felfrissítettem, hogy lássuk, változtak-e a trendek!
Hogyan befolyásolja a Facebook bejegyzések száma az organikus elérést és a weboldal forgalmát?
Az egyik Facebook oldalunkon megvizsgáltunk három eltérő időszakot, ahol jól láthatóan eltérő volt a bejegyzések száma. Megfigyeltük, hogyan változott az organikus elérés ugyanebben az időszakban. Ezt mutatja a következő ábra.
Jól látható, hogy abban az időszakban, amikor több bejegyzés született, az organikus elérés növekedett. Ráadásul nem is kicsit. Ha az első időszakot vesszük alapul, ott, ahol a bejegyzések száma 4,67-szeresre nőtt, az organikus elérés több, mint a háromszorosára.
Ok, tisztázzunk valamit: nem az egyes bejegyzések elérése nőtt. Előfordulhatott, hogy az még csökkent is. De az összes elérés emelkedett. Több emberhez és gyakrabban jutottunk el ugyanannyi idő alatt. A lényeg pedig ez, hiszen így tudunk több potenciális vevővel találkozni a kommunikáció során, esetleg ugyanannyi emberhez gyakrabban, változatosabb üzenettel. Ez is fontos, hiszen így könnyebb márkát építeni és meggyőzni.
Megvizsgáltuk azt is, hogyan változott a weboldal forgalma sűrűbb kommunikáció esetén. Ebben sincs önmagában sok meglepő: több link, nagyobb forgalom a Facebookról. Ami inkább érdekes az, hogy nem csak a Facebookból, a saját oldalunkról érkező forgalom növekedett, hanem mindenhonnan máshonnan érkező forgalom is. Más Facebook felületekről és más egyéb forrásokból is többen látogatták a weboldalt.
Persze ez logikus: ahogy bevitte a célcsoportba a Facebook oldal a weboldalt, a célcsoport elkezdte „használni”, megosztani, kommentelni. Így más forrásokból is nőtt a látogatás.
Mi változott fél év alatt?
A nyári eredmények önmagukért beszélnek: ha jobb online eredményeket szeretnénk, javítani kell a kommunikáción. Javítani lehet a minőségen és a gyakoriságon, ebből a gyakoriság talán egyszerűbb.
De vajon változott-e az algoritmus?
Vajon most is ennyit számít a gyakoriság?
Megvizsgálva ugyanannak a Facebook oldalnak az eredményét 2020 november és 2021 január vége között hasonló tapasztalatokat szerezhetünk. Annak ellenére, hogy most nehezebb kimutatni a közvetlen hatást, hiszen látva a korábbi számokat, azóta az oldalon már nincsenek akkor a ingadozások.
A napi adatokban is felfedezhető a posztok gyakoriságának hatása az elérésre, de még jobban látszik, ha a heti adatokat vizsgáljuk.
Még ebben az esetben is látható, hogy a több poszt megteszi a hatását, még akkor is, ha itt már nincs akkora különbség. Hiszen az már az első időszakban is látszott, hogy ha a heti posztok számát kb. 4-szersesére növeljük, akkor kb. 3-szoros eredményekre számíthattunk, de ehhez képest nem hozott nagy javulást, ha a 6-szorosára emeltük az alaphoz képest. Valószínűleg itt sokkal jobban érvényesült az egyes posztok minősége és témája, mint a mennyisége.
Konklúzió: legyél bátrabb, kommunikálj gyakrabban!
Ha meg tudod tenni, hogy a minőség romlása nélkül (sőt, lehetőleg a javítása mellett) tudod sűríteni a kommunikációt, máris jobb eredményekre számíthatsz. Jobb elérésre, több forgalomra a weboldalon, több találkozásra a potenciális ügyfelekkel, így akár könnyebb értékesítésre is.
Persze tudom, nehéz növelni a kommunikáció mennyiségét, hiszen ez elvileg rengeteg többletmunkát jelent. Hiszen háromszor annyi poszt, háromszor annyi munka igaz?
Nem.
Persze, valamennyivel több, de nem egyenes az arányosság. Ha ügyes van, csak 15-20%-kal több. Talán 30%-kal. Ez pedig általában megéri.
De mi kell ahhoz, hogy a sokszor több kommunikáció csak 20-30%-kal több munkát jelentsen? Na erről lesz szó az Építs Te is Tartalompiramist több platformon! webináriumon. Jelentkezz most, és hozz ki minél többet a kommunikációd erejéből!